کدام ایرلاین‌ها، طرف قرارداد با خدمات CIP فرودگاه امام خمینی هستند؟

خدمات سی‌آی‌پی چیست

خدمات سی‌آی‌پی چیست

برخی از ایرلاین‌های فرودگاه امام، خدمات سی‌آی‌پی رایگان را روی بلیط‌های بیزینس کلاس خروجی خود ارائه می‌دهند؛ اما برای سایر ایرلاین‌ها باید خدمات CIP خریداری شود. در این نوشتار قرار است در مورد ایرلاین‌های رایگان به ارائه نکات مهمی بپردازیم.

شاید شما هم با نگاهی به سایت‌های مختلف از این‌که کدام ایرلاین‌های خارجی و ایرانی سی‌آی‌پی رایگان دارند و یا این‌که اصلاً برای آن ایرلاین‌ها سی‌آی‌پی تعلق می‌گیرد یا خیر، دچار سردرگمی شده‌اید. ما این نوشتار را به‌گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم تا شما به طور کاملاً شفاف CIP  فرودگاه امام و بایدها و نبایدهای آن را بدانید. با ما همراه باشید.

 آیا همه ایرلاین‌ها دارای CIP ورودی هستند؟

جواب در یک‌کلام بله است؛ برای پروازهای ورودی تمامی ایرلاین‌ها می‌توان خدمات CIP را دریافت کرد. برای این منظور، شما باید سی‌آی‌پی فرودگاه امام را خریداری کنید تا بتوانید از مزایای بی‌نظیر تشریفات فرودگاهی بهره‌مند شوید. دو نکته مهم که باید در مورد خدمات CIP فرودگاهی پروازهای ورودی بدانید در زیر ارائه شده است.

  • خوشبختانه، برای تمامی ایرلاین‌های ایرانی و خارجی برای پروازهای ورودی خدمات CIP ارائه می‌شود.
  • نکته دیگر هم که بهتر است بدانید و فریب تبلیغات فریبنده را نخورید، این است که در حال حاضر ایرلاین‌ها برای پروازهای ورودی خود CIP رایگان ندارند و باید هزینه CIP فرودگاهی پرداخت شود.

 

 تشریفات پرواز

تشریفات پرواز

آیا همه ایرلاین‌های فرودگاه امام دارای CIP خروجی است؟

جواب در یک‌کلام خلاصه نمی‌شود! در زیر به صورت موردی و شفاف آن را بیان کرده‌ایم.

  • اکثر ایرلاین‌ها، خدمات CIP خروجی دارند؛ اما رایگان نیستند و باید برای بهره‌مندی از  امکانات CIP فرودگاه امام، این خدمات را خریداری کرد.
  • اما برخی از ایرلاین‌ها، فاقد CIP خروجی است و نمی‌توان برای آن‌ها CIP خریداری کرد. (چه بلیط فرست کلاس باشد چه بیزینس کلاس و چه اکونومیک!) در ادامه به آن می‌پردازیم.
  • برخی از ایرلاین‌ها نه تنها خدمات CIP دارند، بلکه خدمات سی‌آی‌پی رایگان ارائه می‌دهند. (البته به‌شرط و شروط‌ها!) در ادامه به آن می‌پردازیم.

کدام ایرلاین‌ها دارای CIP خروجی نیست؟

همان‌طور که گفتیم برخی از ایرلاین‌ها خدمات CIP برای پروازهای خروجی ندارند؛ به عبارتی، قراردادی برای خدمات CIP با سالن CIP فرودگاه امام برای هیچ یک از بلیط‌های پروازهای خروجی خود ندارند. در زیر آن‌ها را نام برده‌ایم.

  1. ایرلاین لوفت هانزا

ایرلاین لوفت هانزا برای تمامی بلیط‌ها (بیزینس کلاس، فرست کلاس، اکونومیک و…) با سالن CIP برای پروازهای خروجی (از فرودگاه امام به خارج) قرارداد ندارد. به عبارتی دیگر، از ایرلاین لوفت هانزا برای پروازهای خروجی نمی‌توان تشریفات اختصاصی فرودگاهی دریافت کرد؛ اما برای پروازهای ورودی از این ایرلاین، یعنی از خارج به فرودگاه امام، می‌توان خدمات CIP فرودگاه امام را برای تمامی بلیط‌ها (بیزینس کلاس، فرست کلاس، اکونومیک و…) خریداری کرد. 

  1. ایرلاین اتریشی

ایرلاین اتریشی، فاقد خدمات CIP خروجی است. زمانی که می‌گوییم فلان ایرلاین خدمات CIP ندارد، یعنی با سالن CIP برای پرواز خروجی قرارداد ندارد. ازاین‌رو، نمی‌توان برای تمامی بلیط‌های خروجی این ایرلاین از خدمات CIP فرودگاه امام استفاده کرد؛ اما برای پروازهای ورودی تمامی ایرلاین‌ها از جمله پروازهای اتریشی می‌توان خدمات سی‌آی‌پی خریداری کرد.

  1. ایرلاین سلام ایر

پروازهای سلام ایر نیز با سالن CIP فرودگاه امام برای هیچ‌کدام از پروازهای خروجی خود (اعم از بلیط فرست کلاس، بیزینس کلاس، اکونومیک و…) قرارداد ندارد. اما برای پروازهای ورودی این ایرلاین می‌توان از امکانات CIP فرودگاه امام استفاده کرد که بدین منظور برای بهره‌مندی از خدمات CIP باید اقدام به رزرو CIP فرودگاهی کرد.

نکته: توجه کنید که این ایرلاین‌ها برای پرواز خروجی خود، دارای CIP نیستند؛ اما برای پروازهای ورودی می‌توان CIP دریافت کرد.

 

 

 

خدمات cip فرودگاه امام

خدمات cip فرودگاه امام

کدام ایرلاین‌ها خدمات سی‌آی‌پی رایگان ارائه می‌دهند؟

همان‌طور که گفتیم، برخی از ایرلاین‌ها برای پروازهای خروجی خود خدمات CIP رایگان ارائه می‌دهند؛ اما به‌شرط و شروط‌ها! در این بخش اسامی انواع ایرلاین‌ها با خدمات CIP رایگان و شرایط دریافت CIP رایگان را شرح داده‌ایم.

  1. شرط اول این است که این ایرلاین‌ها تنها برای بلیط بیزینس کلاس خروجی، خدمات CIP رایگان ارائه می‌دهند؛ اما برای سایر بلیط‌ها (مانند فرست کلاس، اکونومیک چه برای پروازهای ورودی و چه پروازهای خروجی)، خدمات CIP رایگان ارائه نداده و مسافران عزیز برای بهره‌مندی از این خدمات باید آن را خریداری کنند.
  2. شرط دوم این است که پرواز باید خروجی (از فرودگاه امام به خارج) باشد؛ حتی اگر مسافر بلیط بیزینس ورودی (از خارج به فرودگاه امام) را از همین ایرلاین‌ها خریداری کند، برای استفاده از امکانات CIP فرودگاه امام باید این خدمات را خریداری کند. زیرا خدمات سی‌آی‌پی رایگان این ایرلاین‌ها مختص بلیط بیزینس کلاس پروازهای خروجی هستند.

حال کدام یک از ایرلاین‌ها، خدمات سی‌آی‌پی رایگان را برای پروازی‌های خروجی بیزینس کلاس ارائه می‌دهند؟

بیزینس کلاس پروازهای امارت، ایران ایر، قطر ایرویز، ماهان، فلای دبی و عمان ایر هنگام خروج از ایران سی‌آی‌پی رایگان دارند. به عبارتی، در صورت خرید بلیط بیزینس کلاس برای پروازی‌های خروجی ایرلاین‌های نامبرده خدمات CIP به صورت رایگان ارائه می‌شود.

 رزرو cip فرودگاهی

رزرو cip فرودگاهی

خدمات سی‌آی‌پی رایگان ایرلاین‌ها 

با توجه به اینکه برخی از ایرلاین‌ها با سالن CIP فرودگاه امام قرارداد همکاری جهت پذیرش مسافران ویژه را به صورت رایگان دارند، ازاین‌رو می‌توان با تهیه بلیط این ایرلاین‌ها از خدمات تشریفات اختصاصی فرودگاهی یا همان CIP استفاده کرد؛ البته شرط‌وشروط آن را فراموش نکنید!

همان‌طور که در پاراگراف بالا بیان شد، بیزینس کلاس پروازهای خروجی برای ایرلاین‌های زیر خدمات CIP رایگان دارند:

  • امارات
  • ایران ایر 
  • قطر ایرویز
  • ماهان
  • فلای دبی
  • عمان ایر 

چنانچه مسافری در پروازهای خروجی بلیط بیزینس یکی از ایرلاین‌های بالا را داشته باشد، می‌تواند مستقیماً به سالن CIP فرودگاه مراجعه کرده و به صورت رایگان از خدمات تشریفات پرواز بهره‌مند شود.

ایرلاین‌های نامبرده به صورت روزانه لیست مسافران بیزینس کلاس خروجی خود را برای جایگاه CIP فرودگاه امام ارسال می‌کنند. ازاین‌رو مسافران بیزینس کلاس پروازهای خروجی بدون پرداخت هزینه cip فرودگاهی به صورت اتوماتیک پذیرش می‌شوند و نیازی به رزرو cip فرودگاهی نیست.

 

 تشریفات اختصاصی فرودگاهی

تشریفات اختصاصی فرودگاهی

خدمات CIP رایگان در ایرلاین‌های مختلف را می‌شناسید؟

در ادامه مقاله، شما را با انواع ایرلاین‌هایی که خدمات سی‌آی‌پی رایگان ارائه می‌دهند، آشنا می‌کنیم. برای خواندن صبور باشید. اکثر مسافران دوست دارند سفر با ایرلاین با خدمات CIP رایگان را تجربه کنند، شما چطور؟ 

آیا شما هم ایرلاین امارت را با خدمات سی‌آی‌پی رایگان می‌شناسید؟

هواپیمایی امارت، یکی از بهترین ایرلاین‌های دنیا از نظر کیفیت، امنیت، خدمت‌رسانی و ارزش خرید نسبت به قیمت است. برای لمس‌کردن خدمات CIP رایگان ایرلاین امارت، نیازی نیست راه دوری بروید؛ با خرید بلیط بیزینس کلاس پرواز خروجی از این ایرلاین می‌توانید از خدمات سی‌آی‌پی به صورت رایگان بهره‌مند شوید.

این ایرلاین در برخی از فرودگاه‌ها، برای مسافران بیزینس کلاس خود، سالن انتظار اختصاصی دارند که کلیه اقدامات به صورت VIP و خاص انجام می‌شود. در فرودگاه امام به دلیل محدودیت فضا، این ایرلاین دارای لانژ اختصاصی نیست؛ اما خدمات CIP رایگان را برای مسافران بیزینس کلاس پرواز خروجی ارائه می‌دهد. شما به‌عنوان مسافر C کافی است به جایگاه CIP فرودگاه امام مراجعه کرده و بدون پرداخت هزینه از خدمات رفاهی CIP بهره‌مند شوید؛ زیرا قبلاً ایرلاین امارت هزینه CIP فرودگاهی شما را پرداخت کرده است و شما به صورت رایگان می‌توانید از خدمات سی‌آی‌پی بهره‌مند شوید.

 

هزینه CIP فرودگاهی

هزینه CIP فرودگاهی

آیا ایرلاین ایران ایر از کوی رقابت خدمات سی‌آی‌پی رایگان عقب مانده است؟

ایران ایر، از شرکت‌های هواپیمایی فعال در ایران بوده که بهترین خدمات سفر را برای مسافران ارائه می‌دهد. این خط پرواز مانند سایر ایرلاین‌های دیگر برای مسافران بیزینس کلاس پروازهای خروجی خدماتی اختصاصی در نظر گرفته است.

همان‌طور که گفتیم، پروازهای ایرلاین ایران ایر به صورت کلی خدمات خاص و ویژه‌ای به مسافران ارائه می‌دهد. یکی از این خدمات ویژه، ارائه خدمات CIP رایگان برای مسافران بیزینس کلاس پروازهای خروجی است. اگر شما بلیط بیزینس کلاس خروجی ایران ایر را خریداری کنید به صورت رایگان از خدمات سی‌آی‌پی رایگان بهره‌مند می‌شوید.

آیا ایرلاین قطر ایرویز همچنان خدمات سی‌آی‌پی رایگان ارائه می‌دهد؟

ایرلاین قطر ایرویز همان‌طور که از نامش پیداست، هواپیمای ملی کشور قطر است. این ایرلاین از سال 1373 کار خود را شروع کرده و در سال‌های 2011، 2012 و  2109 به‌عنوان بهترین ایرلاین سال شناخته شد. هواپیمایی قطر از شرکت‌های معتبری مانند تریپ ادوایزر و اسکای ترکس عنوان “بهترین بیزینس کلاس دنیا” را به خود اختصاص داده است. 

یکی از خدمات اختصاصی و بسیار ویژه ایرلاین قطر ایرویز سالن انتظار اختصاصی است. برای مثال در فرودگاه بین‌المللی حمد این ایرلاین دارای سالن انتظار اختصاصی است. در ایران به دلیل محدود بودن فضای فرودگاه امام، ایرلاین قطر خدمات اختصاصی خود را در سالن CIP فرودگاه ارائه می‌دهد. ایرلاین قطر ایرویز برای مسافران بیزینس کلاس پروازهای خروجی خود اقدام به ارائه خدمات CIP رایگان کرده است. شما با خرید بلیط بیزینس کلاس پرواز خروجی از این ایرلاین می‌توانید بدون پرداخت هزینه CIP فرودگاهی از خدمات سی‌آی‌پی بهره‌مند شوید.

آیا ایرلاین ماهان خدمات سی‌آی‌پی رایگان را برای مسافران فراهم کرده است؟

ماهان ایر، یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های هواپیمایی است که جزو بهترین نمونه ایرباس‌های موجود در کشورمان است. کلاس پروازی بیزینس ماهان، برای پروازهای خروجی دارای خدمات CIP رایگان است. شما عزیزان می‌توانید با خرید بلیط بیزینس کلاس پرواز خروجی ایرلاین ماهان به صورت رایگان از تشریفات اختصاصی فرودگاهی بهره‌مند شوید. تشریفات پرواز به شما خدمات متنوعی و بسیار ویژه‌ای ارائه می‌دهد که در ادامه مقاله نگاهی گذرا به خدمات و امکانات CIP فرودگاه امام می‌پردازیم.

ایرلاین فلای دبی خدمات سی‌آی‌پی رایگان ارائه می‌دهد؟

ایرلاین فلای دبی در سال 1388، خدمات خود را آغاز کرده است و در دسته شرکت‌های هواپیمایی کم‌هزینه قرار می‌گیرد. پروازهای فلای دبی، انتخاب مسافران زیادی بوده و دومین شرکت بزرگ حمل‌ونقل هوایی در دبی به شمار می‌رود.

شرکت هواپیمایی فلای دبی در تلاش است تا خدمات گسترده و بسیار ویژه‌ای برای مسافران خود در طول سفر هوایی هدیه دهد. پرواز بیزینس کلاس شرکت ایرلاین فلای دبی، برای مسافران خود خدمات ویژه‌تر و خاصی در نظر گرفته است. برای مثال، برای مسافران بیزینس کلاس خروجی خود خدمات CIP را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. مسافران گرامی با خرید بلیط بیزینس کلاس از این ایرلاین می‌توانند به صورت رایگان از تمامی خدمات CIP به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

نگاهی گذرا به خدمات سی‌آی‌پی فرودگاهی

آیا شما می‌دانید خدمات سی‌آی‌پی چیست؟ در این بخش نگاهی گذرا به خدمات سی‌آی‌پی فرودگاه امام خواهیم داشت. همان‌طور که می‌دانید CIP مخفف عبارت Commercial Important Person است. خدمات CIP به آن دسته از خدماتی اطلاق می‌شود که تمامی فرایندهای فرودگاهی از مراحل سوارشدن به هواپیما تا حمل چمدان و گرفتن کارت پرواز، انتقال مسافرین تا پلکان هواپیما و… به صورت ویژه و توسط تیم متخصص انجام می‌شود. تشریفات پرواز یا همان خدمات CIP به دنبال رفاه حال مسافران است و خدمات اختصاصی برای مسافران ورودی و مسافران خروجی فراهم می‌کند. تمامی خدمات فرودگاهی مانند گیت بازرسی، اخذ کارت پرواز، پیگیری امور مربوط به‌اضافه بار، تحویل و حمل بار و… توسط تیم متخصص CIP انجام می‌شود. از سوی دیگر خدمات رفاهی برای مسافرانی که خدمات CIP دارند نیز بسیار هیجان‌انگیز و متنوع است. برای مثال، سوئیت‌های شیک، رستوران و کافه‌های مدرن و خاص، خدمات ترانسفر و رزرو خودرو و… برای مسافران CIP فراهم شده است.

اگر می‌خواهید در مورد خدمات سی‌آی‌پی فرودگاه مهرآباد و یا فرودگاه امام بیشتر بدانید، بهتر است تشریفات فرودگاهی چیست؟ را مطالعه کنید.

کلام آخر

ما در این مقاله، به معرفی ایرلاین با خدمات CIP رایگان پرداختیم. از طرف دیگر، به بررسی شرایط دریافت خدمات CIP رایگان برای ایرلاین‌ها نیز اشاره کردیم. امید است که با راهنمایی این نوشتار به‌راحتی بتوانید بلیط مناسب سفر خود را انتخاب کنید. با آرزوی سفر خوش برای شما مسافر گرامی.

 

سؤالات متداول

  • آیا برای همه بلیط‌های پرواز می‌توان خدمات CIP فرودگاهی امام خمینی را تهیه کرد؟

بله؛ شما می‌توانید برای پروازهای ورودی و تمامی بلیط‌ها و ایرلاین‌ها، خدمات CIP فرودگاهی رزرو کنید؛ اما در مورد پروازهای خروجی برخی از ایرلاین‌ها رایگان این خدمات را دارند و برخی دیگر کلاً ارائه نمی‌کنند.

  • چه ایرلاین‌هایی برای پروازهای خروجی بیزینس خود، خدمات CIP رایگان دارند؟

ایرلاین‌های مختلف از جمله ایرلاین ماهان، امارت، ایران ایر، قطر ایرلاین، فلای دبی و عمان ایر.

  • کدام ایرلاین‌ها برای پروازهای خروجی خود هیچ گونه خدمات CIP ندارند؟

سلام ایر، اتریش و لوفت هانزا برای هیچ کدام از بلیط‌های خروجی خدمات CIP به هیچ شکلی انجام نمی‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *