نکاتی مهم در مورد خدمات فست ترک و لانژ فرودگاه امام

فست ترک فرودگاه امام خمینی

فست ترک فرودگاه امام خمینی

Fast Track & Lounge یا فست ترک و لانژ فرودگاه امام چیست؟ اصلاً با این واژه‌ها آشنا هستید؟ سفر هوایی به یک امر غیرقابل‌اجتناب برای مسافرین تبدیل شده است. سرعت، امنیت و رفاه بیشتر در سفرهای هوایی موجب شده تا خیل عظیمی از مسافران از هواپیما برای مسافرت خود استفاده کنند. سفر هوایی رفاه زیادی به همراه دارد؛ اما اگر به دنبال رفاه بیشتر و خدمات تشریفاتی لوکسی هستید باز هم این امکان برای شما فراهم شده است.

برخی خدمات مانند فست ترک و لانژ برای افزایش رفاه شما مسافرین عزیز فراهم شده است. فرایند اداری پیش از پرواز زمان زیادی را از مسافرین می‌گیرد. این فرایند از بدو ورود به محوطه فرودگاه آغاز شده و با عبور از گیت بازرسی پلیس فرودگاه، تحویل بار و دریافت کارت پرواز، پرداخت عوارض خروج از کشور، کنترل گذرنامه ادامه می‌یابد. در کنار خدمات سی‌آی‌پی فرودگاه امام، فست ترک و لانژ برای عبور سریع راه‌اندازی شده است و خدمات متنوعی را از سالن اصلی تا سالن ترانزیت به مسافرین ارائه می‌دهد.

فست ترک؟!

در اکثر فرودگاه‌های بین‌المللی و معتبر جهان برای عبور سریع و بدون دغدغه مسافرین یک لاین اختصاصی به نام فست ترک راه‌اندازی شده است. فست ترک خدمات متنوعی را در محدوده ورود به سالن اصلی تا سالن ترانزیت به مسافرین ارائه می‌دهد.

لانژ؟!

لانژ را می‌شناسید؟ این واژه‌ها تنها به چند حرف ختم نمی‌شوند. دنیایی از رفاه و آسایش در پس این واژه‌ها قرار گرفته است. لانژ سالن پذیرایی با ویو فرودگاه است که مسافرین که خدمات لانژ فرودگاه امام را رزرو کرده باشند می‌توانند در این سالن به مدت سه ساعت استراحت کرده و پذیرایی شوند.

نکته: فرودگاه بین‌المللی امام خمینی داری جایگاه تشریفات اختصاصی CIP «برای مسافران ورودی و خروجی» بیزینس لانژ «برای مسافران خروجی» و فست ترک «برای مسافران ورودی و خروجی» است. 

فست ترک فرودگاه امام خمینی

در کنار خدمات cip فرودگاه امام، سرویس دیگری به نام فست ترک وجود دارد. این سرویس به مسافرین ویژه خدماتی خاص با مقداری تفاوت از cip ارائه می‌دهد. این سرویس‌ها در سالن اصلی فرودگاه طبقه دوم قسمت پروازهای خروجی قرار دارد. یک گیت اختصاصی مخصوص فست ترک عادی و فست ترک با لانژ در این طبقه تعبیه شده است. فست ترک فرودگاه امام خمینی خدمات مناسبی به مسافرین پروازهای ورودی و خروجی جهت سهولت تردد ارائه می‌دهد. 

تفاوت فست ترک فرودگاه امام خمینی با Cip فرودگاه امام

  • خدمات سی‌آی‌پی فرودگاه امام: به‌محض ورود مسافر به ساختمان سی‌آی‌پی cip نیروهای بخش خدمات چمدان مسافر را تحویل می‌گیرند و از بازرسی به مسافر در حمل چمدان می‌کنند. سپس مسافر در بخش پذیرش مورد استقبال قرار می‌گیرد و مدارک مورد نیاز شامل بلیط، پاسپورت، ویزا یا مدارک اقامتی کشور مقصد را در اختیار پرسنل قرار می‌دهد. مسافرین در لانژ CIP استراحت کرده و تمامی امور اداری مربوط به پرواز توسط پرسنل CIP انجام می‌شود. در زمان اعلام سوار شدن به هواپیما مهماندار CIP به مسافر جهت عبور از بخش گذرنامه اطلاع‌رسانی می‌کند و بعد از عبور از گیت گذرنامه و بازرسی پلیس مسافر با همراهی پرسنل CIP با خودروی اختصاصی تا پای پلکان هواپیما مشایعت خواهد شد.
  • خدمات فست ترک فرودگاه امام: در خدمات فست ترک فرودگاه امام حضور مسافر برای مراحل اداری لازم و اجباری است. خدمات فست ترک در پاراگراف‌های بعدی ارائه شده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که خدمات فست ترک را از خدمات CIP متمایز می‌کند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • هزینه رزرو خدمات فست ترک نسبت به خدمات CIP به‌مراتب کمتر است.
  • در پروازهای ورودی فرایند تحویل بار سریع‌تر صورت می‌پذیرد.
  • در خدمات فست ترک بر خلاف خدمات CIP ، امکانات پذیرایی از مسافران وجود ندارد.

 

خدمات فست ترک همراه با لانژ در فرودگاه امام در پروازهای خروجی (از مبدأ تهران – فرودگاه امام خمینی)

 خدمات cip فرودگاه امام

خدمات cip فرودگاه امام

مسافرانی که فست ترک فرودگاه امام خمینی را رزرو کرده باشند، با مراجعه به طبقه دوم سالن اصلی فرودگاه می‌توانند واچر خود را ارائه دهند و خدمات فست ترک عادی یا فست ترک با لانژ این جا شروع می‌شود. خدماتی که فست ترک فرودگاه امام خمینی در ترمینال خروجی ارائه می‌دهد در زیر ارائه شده است:

  1. اولین قدم ورود به چک این اختصاصی بازرسی است. بازرسی در خدمات فست ترک فرودگاه امام عبور از گیت اختصاصی بازرسی بدون نیاز در قرارگیری در صف‌های طولانی انجام می‌شود. Check-in امنیتی فرودگاه امام با حضور مسافر انجام می‌شود.
  2. کارت پرواز را خود مسافر باید بگیرد. کارشناس با همراهی مسافر بدون توجه به کلاس پروازی، خدمات دریافت کارت پرواز را از کانتر بیزینس انجام می‌دهد.
  3. دریافت بار از مسافر و تحویل بار به کانتر ایرلاین توسط پرسنل فست ترک از کانتر بیزینس کلاس انجام می‌شود. به عبارتی بار از مسافر تحویل گرفته شده و توسط پرسنل به کانتر ایرلاین تحویل داده می‌شود.
  4. Check-in پاسپورت کنترل از گیت اختصاصی بیزینس توسط مسافر انجام می‌شود. مسافرین فست ترک با گیت اختصاصی چک پاسپورت دیگر نیازی نیست در صف‌های طولانی خسته‌کننده قرار بگیرند.
  5. سپس مسافر از گیت اختصاصی گذرنامه عبور می‌کند و وارد سالن ترانزیت می‌شود.
  6. مسافر باید فرایند عبور از گیت بازرسی سپاه، سالن بوردینگ و عبور از جت وی را به صورت عمومی طی نماید.
  7. در طبقه پایین فرودگاه امام سالن پذیرایی وجود دارد. مسافرین که خدمات لانژ فرودگاه امام را رزرو کرده‌اند تا سه ساعت می‌توانند حضور داشته باشند و پذیرایی شوند. ویو سالن پذیرایی ویو باند فرودگاه است که یک منظره دیدنی برای مسافرین خوش‌ذوق است. 

 چرا خدمات فست ترک با لانژ برای پروازهای خروجی یک گزینه ایده‌آل است؟

فست ترک فرودگاه امام مزیت‌هایی دارد، اما چرا؟

  • فرایند تحویل بار بدون توجه به کلاس پروازی بلیت مسافر از گیت بیزینس کلاس توسط کارشناس تشریفات فرودگاهی و تحت نظارت مسافر انجام می‌شود.
  • پس از تحویل بار و دریافت کارت پرواز، زمان عبور از گیت گذرنامه فرا می‌رسد. اما قبل از آن لازم است تا عوارض خروج از کشور را پرداخت کرده باشید. درصورتی‌که فست ترک فرودگاه امام خمینی را رزرو کرده باشید، این امکان وجود دارد که پرداخت توسط کارشناس تشریفات به نمایندگی از مسافر انجام شود.
  • پس از پرداخت عوارض خروج از کشور، نیاز است تا برای کنترل گذرنامه به گیت اختصاصی مراجعه کنید. پس از کنترل گذرنامه به سالن ترانزیت هدایت شده و در این مرحله خدمات فست ترک فرودگاه تکمیل شده و به پایان می‌رسد. البته مسافرین محترم می‌توانند با رزرو لانژ فرودگاه امام در سالن ترانزیت نیز از خدمات منحصربه‌فرد رفاهی برخوردار شوند. 

خدمات فست ترک در ترمینال ورودی فرودگاه امام

خدماتی که فست ترک فرودگاه امام خمینی در ترمینال ورودی ارائه می‌دهد:

  • مسافران در پرواز ورودی به‌محض خروج از هواپیما وارد جت وی “Jet Way” می‌شوند.
  • مسافرین به‌محض ورود مورد استقبال کارشناسان تشریفات فست ترک قرار می‌گیرند.
  • سپس بدون معطلی و بدون نیاز به قرارگیری در صف از گیت پلیس گذرنامه عبور کرده و تا پایان خروجی ترمینال بدرقه می‌شوند.

توجه داشته باشید که امکان رزرو خدمات لانژ فرودگاه امام برای پروازهای ورودی وجود ندارد. 

قیمت خدمات فست ترک و لانژ

هزینه Cip فرودگاه امام

هزینه Cip فرودگاه امام

هزینه cip فرودگاه امام با هزینه فست ترک فرودگاه امام خمینی و هزینه لانژ فرودگاه امام متفاوت است.

قیمت فست ترک و فست ترک لانژ نیز با همدیگر متفاوت است.

  • قیمت فست ترک با لانژ یک میلیون و 255 هزار تومان است که مختص پرواز خروجی است. مسافرین در پروازهای ورودی نمی‌توانند استفاده کنند.
  • قیمت فست ترک عادی که بدون لانژ و پذیرایی است مبلغ 775 هزار تومان است.

چگونگی رزرو و کنسل‌کردن خدمات لانژ و فست ترک

برای رزرو کردن فست ترک فرودگاه امام خمینی به صورت عادی یا به همراه لانژ می‌توانید از شرکت رویال سی‌آی‌پی از این خدمات بهره‌مند شوید. برای رزرو کافی است به سایت رویال سی‌آی‌پی مراجعه کرده و خدمات فست ترک فرودگاه امام با یا بدون لانژ فرودگاه امام را دریافت کنید. رزرو این خدمات حداقل تا 24 ساعت قبل از پرواز امکان‌پذیر است.

بنا به دلایل مختلف امکان دارد مسافران از خدماتی که رزرو نموده‌اند، استفاده نکنند. اولین نکته‌ای که باید مدنظر قرار بگیرد این است که رزرو شما به چه صورت انجام شده است، زیرا شرکت‌ها، آژانس‌ها و افراد زیادی با فست ترک و CIP فرودگاه امام همکاری دارند.  خیلی از مسافران خدمات تشریفات را از طرف‌های قرارداد رزرو می‌کنند؛ بنابراین باید برای عودت وجوه نیز از طریق همان طرف قرارداد اقدام لازم به عمل آید. رزرو cip فرودگاه امام نیز از طریق آژانس‌ها و شرکت‌های طرف قرارداد انجام می‌شود.

نکات مهم در مورد فست ترک فرودگاه امام و لانژ آن

نکات مهم در مورد فست ترک فرودگاه امام و لانژ آن در زیر ارائه شده است:

  • سرویس لانژ اختصاصی در پروازهای ورودی فرودگاه امام خمینی در حال حاضر امکان رزرو ندارد. مسافرین فقط در پروازهای خروجی می‌توانند لانژ را به همراه فست ترک رزرو کنند.
  • امکان رزرو ترنسفر فرودگاهی در کنار این خدمات وجود دارد.
  • رزرو cip فرودگاه امام به صورت جداگانه از رزرو فست ترک و لانژ انجام می‌شود.

 سؤالات متداول

  • در پروازهای ورودی و خروجی چه خدماتی در لانژ و فست ترک ارائه می‌شود؟

خدمات فست ترک و لانژ در پروازهای ورودی و خروجی با همدیگر متفاوت است. پروازهای ورودی خدمات لانژ ندارد؛ اما پروازهای خروجی فست ترک به همراه لانژ ارائه می‌شود.

  • تفاوت سی‌آی‌پی فرودگاه امام با خدمات فست ترک عادی یا لانژ چیست؟

برای مراحل اداری در خدمات فست ترک فرودگاه امام، حضور مسافر الزامی است. اما برای خدمات سی‌آی‌پی فرودگاه امام حضور مسافر در مراحل اداری نیاز نیست و این مراحل توسط کارشناس تشریفات به‌تنهایی انجام می‌شود.

  • قیمت خدمات فست ترک و لانژ فرودگاه امام چقدر است؟

قیمت فست ترک و فست ترک لانژ با همدیگر متفاوت است. قیمت فست ترک با لانژ یک میلیون و 255 هزار تومان است که مختص پرواز خروجی است. مسافرین در پروازهای ورودی نمی‌توانند استفاده کنند. قیمت فست ترک عادی که بدون لانژ و پذیرایی است مبلغ 775 هزار تومان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *