هزینه خدمات CIP در فرودگاه امام خمینی چقدر است؟

هزینه خدمات CIP در فرودگاه امام خمینی

هزینه خدمات CIP در فرودگاه امام خمینی

خدمات (CIP) به یک مشتری تجاری با ارزش بالا (commercially important person) اشاره دارد. این اصطلاح معمولاً در زمینه سالن‌های تجاری فرودگاه، به ویژه در کشورهای آسیایی و همچنین به طور کلی، در میان آژانس‌های مسافرتی استفاده می‌شود. خدمات (CIP) شامل خدمات ویژه‌ای مثل غذا و نوشیدنی رایگان، اینترنت بی‌سیم و رایانه رومیزی، صندلی راحت، تلویزیون و رادیو، امتیازاتی مانند رفتن به هواپیما با خودروی شخصی و اولویت در انتخاب صندلی است. در ادامه این مقاله درباره هزینه خدمات CIP فرودگاه امام خمینی بحث خواهیم کرد.

CIP در فرودگاه امام خمینی

CIP یا غرفه تشریفات اختصاصی فرودگاه امام خمینی در سال 1392 در ساختمانی سه طبقه و مجزا از ترمینال اصلی با مساحتی حدود 7500 متر تاسیس شد. این فضای مجهز و مسحورکننده برای خدمت‌رسانی به مسافران خاص و به ویژه مسافران پروازهای بین‌المللی به بهره‌برداری رسیده است. این سالن، ارائه‌دهنده خدمات ویژه برای مشتریانی است که به رفاه و آسایش خود در طول سفر اهمیت زیادی می‌دهند. در این سالن، برای این گونه مسافران، خدمات ويژه و کاملی به نحوی فراهم می‌شود تا از سفر خود نهایت لذت را ببرند.

بدیهی است که این نوع خدمات، سفری آسان، سریع و بدون دردسر را در فرودگاه‌های بزرگ در سراسر جهان تضمین می‌کند. این سرویس‌های ویژه، به مسافران برای دور زدن صف‌های طولانی، حذف موانع زبانی و آسان کردن عبور از فرودگاه کمک می‌کند. نمایندگان CIP در تمام مراحل تشریفات فرودگاهی به مسافران کمک می‌کنند و به تکمیل مراحل امنیتی، مهاجرت، جمع‌آوری چمدان و خروج کمک می‌کنند. خدمات سفر CIP، تنها برای افراد تجاری فراهم نشده است و لازم به ذکر است که این خدمات برای همه مسافران در هر خط هوایی و در هر کلاس بلیط در دسترس است. 

برای استفاده از این نوع خدمات، شما ‌می‌توانید با آژانس مسافرتی رویال سی‌آی‌پی در تهران تماس بگیرید تا خدمات سی‌آی‌پی فرودگاه امام خمینی را رزرو کرده و هنگام ورود یا خروج از ایران، از آن استفاده کنید. خطوط هوایی و آژانس‌های مسافرتی همچنین ممکن است یک مسافر معمولی را به عنوان CIP شناسایی کنند؛ این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که فرد به صورت مداوم از یک شرکت هواپیمایی برای پروازهای مکرر استفاده می‌کند. از آنجایی که افراد پُر سفر یک سرمایه و جریان ثابت تجارت برای شرکت‌های هواپیمایی هستند، اغلب امکانات رفاهی بالاتر و فراتر از مسافرانی که به دفعات کمتری پرواز می‌کنند، به آنها ارائه می‌شود. در این حالت، شرکت هواپیمایی ممکن است دسترسی به یک سالن CIP را برای نوع مشتریان خود فراهم کند؛ به نحوی که مشتری می‌تواند در زمان انتظار برای پرواز از آن لذت ببرد.

باید توجه داشت که خدمات CIP شامل موارد امنیتی نمی‌شود، در حالی که خدمات VIP شامل مزایای امنیتی می‌شود. بنابراین تمامی مسافران فارغ از موقعیت شغلی یا اجتماعی که دارند قادر خواهند بود تا از مزایای CIP بهره ببرند. تورهای سفارشی در ایران نیز قادرند تا خدمات CIP فرودگاه را ارائه دهند.

خدمات سی‌آی‌پی در ایران

خدمات سی‌آی‌پی در ایران

خدمات سی‌آی‌پی در ایران

  • اتاق‌های ملاقات

این اتاق‌ها برای برگزاری جلسات مهم شما طراحی شده‌اند؛ بنابراین شما می‌توانید جلسات مهم و کاری خود را در آنها بدون هیچ سر و صدا و مزاحمتی برگزار کنید.

  • خدمات ویزا

نگران تشریفات خسته‌کننده و وقت‌گیر سفر خود نباشید؛ با استفاده از مزایای سی‌آی‌پی شما می‌توانید تمامی کارهای اداری دریافت ویزای فرودگاهی و همچنین حمل بار را به شرکت‌های ارائه‌دهنده سی‌آی‌پی واگذار کنید و در نتیجه سفری بدون دغدغه داشته باشید. بنابراین، تنها کافی است بنشینید و از اقامت لوکس خود در سالن اقامت CIP فرودگاه امام لذت ببرید.

  • خدمات ترانسفر فرودگاهی

فارغ از آنکه مقصد شما کجا باشد، شما می‌توانید از خودروهای آخرین مدل فرودگاه برای انتقال از فرودگاه تا مقصد و بالعکس استفاده کنید. قابل ذکر است که راهنماهای ویژه فرودگاه، شما را تا راه پله پرواز و بالعکس همراهی کرده و شما در فرودگاه از گیت ویژه بهره خواهید برد که در زمان شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

  • خدمات ویلچر، مستقبل و مشایع

خدمات ویلچر سرویس سی‌آی‌پی برای افراد مسن و کم توان که قادرند به خوبی راه بروند، در دسترس هستند. راهنماهای سی‌آی‌پی به جابه‌جایی این افراد کمک کرده و ویلچر را در اختیار آنها می‌گذارند. همچنین برای سوار شدن به هواپیما، از بالابرهای مخصوص و بدون نیاز به عبور از پلکان هواپیما، برای انتقال این افراد استفاده می‌شود.

  • سایر خدمات سی‌آی‌پی در فرودگاه امام خمینی

  1. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های لوکس با امکانات سلف‌سرویس و ارائه انواع غذا، نوشیدنی‌ و سالاد و دسر
  2. سالن کنفرانس با ظرفیت 15 نفر
  3. گیت بازرسی امنیتی، گیت گمرکی و باجه‌های تحویل بار
  4. پارکینگ اختصاصی
  5. اتاق جلسه VIP
  6. نمازخانه
  7. بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز برای انجام انواع امور مالی
  8. ارائه خدمات تبدیل ارز و مبادله پول خود با نرخ مناسب در صرافی‌های CIP
  9. اتاق بازی برای کودکان و نوجوانان
  10. فروشگاه‌های لوکس و برند بین‌المللی و داخلی
  11. اینترنت وای فای و اتاق کامپیوتر و اینترنت
  12. امکان استفاده رایگان از خدمات CIP برای کودکان زیر دو سال
  13. سوئیت‌های مخصوص برای اقامت‌های موقت و استراحت کوتاه
  14. انجام کلیه امور پرواز از جمله کنترل پاسپورت، صدور بیمه مسافرتی ایران و…
  15. امکان انجام کلیه کارهای گمرکی و اثاثیه از قبیل بازرسی چمدان، پرداخت مالیات، خروج چمدان از انبار و همچنین پیگیری چمدانهای گمشده یا آسیب دیده شما
  16. سرویس‌های مرتبط با حیوان خانگی شما
  17. پیشخوان تحویل چمدان

 

هزینه خدمات CIP فرودگاه امام

هزینه خدمات CIP فرودگاه امام

هزینه خدمات CIP فرودگاه امام

نرخ CIP  فرودگاه امام خمینی برای استفاده از خدماتی که در بالا ارائه شده متفاوت است. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها  با توجه به سرویس‌هایی که در اختیار شما قرار میگیرد، سنجیده می‌شود. بنابراین، هر کدام از خدمات تشریفات CIP قیمت متفاوتی دارد که در جدول زیر ارائه شده است.

 

خدمت CIP هزینه (ریال) توضیحات
خدمات تشریفات CIP فرودگاه امام ۳۴,۹۹۹,۹۰۰ این نوع سرویس برای کودکان زیر 2 سال رایگان است.
خدمات ویزا ۱۴,۲۲۴,۵۰۰ ویژه مسافران غیر ایرانی
خدمات به مستقبل یا مشایع ۱۴,۲۲۴,۵۰۰ با محدودیت 3 ساعت اقامت
خدمات ویژه (ویلچر) دستگاه LOM ۱۶,۶۷۷,۰۰۰
خدمات حیوان خانگی ۱۷,۹۰۳,۲۵۰ به ازای هر حیوان

 

سوالات متداول

  • چگونه CIP فرودگاه را کنسل کنیم؟

هر شرکت ارائه‌دهنده خدمات CIP سیاست خاص خود را برای بازپرداخت هزینه‌ها به مشتریان خود دارد و از آنجا که این سیاست‌ها به صورت مداوم در حال تغییر هستند، هیچ اطلاعاتی در مورد لغو این خدمات برای مدت زمان طولانی اعتبار ندارد. بنابراین برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد قوانین لغو، با شرکت ارائه‌دهنده تماس بگیرید.

  • آیا می‌توان برای حیوان خانگی خود از CIP استفاده کرد؟

بله!  اگر هزینه آن را پرداخت کنید میتوانید برای حیوان خانگی خود خدمات CIP  فراهم کنید و شما باید فرم‌های سلامت حیوان خانگی خود را پر کرده باشید.

  • کجا می‌توان ماشین خود را در CIP پارک کرد؟

CIP فرودگاه امام خمینی دارای چندین پارکینگ از جمله پارکینگ اصلی زیر ترمینال فرودگاه است. یک سرویس نگهبان در CIP ماشین شما را به پارکینگ می‌برد و  سپس کلیدهای شما را به شما برمی‌گرداند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *