سالن عمومی و سالن CIP فرودگاه امام

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی را می‌توان جزو برترین فرودگاه‌های ایران در نظر گرفت که مجهز به سالن عمومی و اختصاصی برای ارائه خدمات پروازهای داخلی و خارجی به مسافران است. در هر یک از سالن‌های عمومی و اختصاصی، خدماتی به مسافران عرضه می‌شود؛ با این حال، سالن‌های عمومی و تشریفاتی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و مسافران با درنظر گرفتن این تفاوت‌ها باید یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند. اما تفاوت این سالن‌ها در چیست و چه امکانات و خدماتی به مسافران ارائه می‌شود؟ در این مطلب، به این سؤالات شما پاسخ می‌دهیم تا دغدغه کمتری را در زمینه پرواز هوایی داشته باشید.

خدمات عمومی و CIP فرودگاه امام

خدمات عمومی و CIP فرودگاه امام

 

آشنایی با انواع خدمات سی‌آی‌پی فرودگاه امام خمینی

خدمات تشریفاتی

خدمات تشریفاتی

قبل از اینکه برای رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید، باید کمی بیشتر با خدمات ویژه فرودگاهی آشنا شوید. خدمات CIP را می‌توان جزو مهمترین امکانات فرودگاهی در نظر گرفت که برای کمک به رفاه حال مسافرین ارائه می‌شود. مسافرانی که این نوع خدمات ویژه را رزرو کنند، دغدغه‌ای برای انجام امور فرودگاهی ندارند. شما به عنوان مسافر بخش سی‌آی‌پی، از لحظه ورود به فرودگاه تا خروج از هواپیما قادر به دریافت خدمات ویژه هستید؛ البته با توجه به میزان بودجه‌ای که صرف کردید. مهمترین خدمات سی‌آی‌پی فرودگاه امام شامل موارد زیر است:

حمل بار و چمدان مسافر

امکانات سالن سی‌آی‌پی

امکانات سالن سی‌آی‌پی

یکی از امکاناتی که در سالن سی‌آی‌پی به مسافران ارائه می شود، حمل بار و چمدان‌ها است. افرادی که این خدمات را رزرو می‌کنند، لازم نیست که دغدغه حمل بار و چمدان‌ها را داشته باشند. شما به عنوان بخش سی‌آی‌پی می‌توانید این پروسه را به پرسنل محول کنید؛ اما امکان استفاده از این امکانات برای مسافرین سالن عمومی فرودگاه وجود ندارد. به محض اینکه وارد فرودگاه می‌شوید، پرسنل خدماتی شما را همراهی می‌کنند. بعد از انجام بازرسی‌های لازم توسط پرسنل، چمدان‌هایتان حمل می‌شود و به سمت سالن پذیرش هدایت خواهید شد. همچنین، پرسنل، بار مسافران را تا جلوی درب ورودی هواپیما نیز حمل می‌کنند و لازم نیست که مسافر هیچ کاری را به تنهایی انجام دهد.

مجهز به سالن و لانژ اختصاصی

در سالن سی‌آی‌پی فرودگاه امام، خدمات رفاهی متعددی ارائه می‌شود؛ اما این مکان بسیار منظره زیبا و دیدنی دارد. این مکان، منظره‌ای رو به باند فرودگاه دارد که توجه مسافران را به خود جلب می‌کند. مسافران بعد از بازرسی بدنی، تحویل مدارک و پذیرش وارد سالن مخصوص می‌شوند. این سالن دارای طراحی زیبا و لاکچری است و در لانژ مخصوص سی‌آی‌پی، مسافران با انواع غذا‌ها و نوشیدنی‌ها پذیرایی می‌شوند.

اتاق کنفرانس

به طور معمول، مسافران بخش CIP افرادی هستند که برای اهداف تجاری و کاری سفر می‌کنند. به همین خاطر، این افراد ممکن است که نیاز به برگزاری جلسات کاری داشته باشند. مسافران CIP می‌توانند از وقت خود به صورت بهینه برای شرکت در کنفرانس‌ها استفاده کنند. در سالن CIP، اتاق مخصوص کنفرانس و مجهز به سیستم‌های پیشرفته برای برگزاری انواع جلسات ساخته شده است.

سرویس ویلچر

یکی دیگر از امکانات سالن سی‌آی‌پی، امکان استفاده از سرویس ویلچر است. این قابلیت برای سالن‌های عمومی و افرادی که خدمات تشریفاتی را رزرو نمی‌کنند، قابل دسترسی نیست. به همین خاطر، در صورتی که به علت مشکلات حرکتی قادر به مسافرت هوایی نیستید، می‌توانید سرویس ویلچر بخش تشریفاتی را رزرو کنید. افراد سالمند و دارای مشکلات حرکتی می‌توانند سرویس ویلچر را از بین خدمات تشریفاتی رزرو کنند. مسافرانی که این خدمت ویژه را رزرو کرده‌اند، بعد از ورود به فرودگاه می‌توانند با استفاده از ویلچر در داخل فرودگاه جابه‌جا شوند.

مجهز به باجه اختصاصی

یکی از امکاناتی که در سالن CIP وجود دارد، باجه اختصاصی مجهز است. از باجه اختصاصی موجود در این مکان، برای انجام پروسه بانکی استفاده می‌شود. در واقع، شما می‌توانید برای پرداخت عوارض خروج از کشور، دریافت رمزارز و… از این بادجه‌ها استفاده کنید.

اتاق کودک

یکی دیگر از امکانات سالن سی‌آی‌پی، مجهز بودن به اتاق کودک است. در این اتاق، کودکان می‌توانند از وسایل مختلف برای بازی و سرگرمی استفاده کنند. بنابراین، اگر قصد تجربه سفر هوایی به همراه فرزندتان را دارید، می‌توانید امکانات ویژه‌ای مانند اتاق کودک را رزرو کنید.

سوئیت‌های مجهز

خدمات سی‌آی‌پی

خدمات سی‌آی‌پی

سالن‌های عمومی و سی‌آی‌پی فرودگاه می‌توانند از نظر مجهز بودن به سوئیت‌های پیشرفته با یکدیگر تفاوت داشته باشند. سالن‌های سی‌آی‌پی، مجهز به سوئیت‌هایی با امکانات مختلف هستند. مسافران بخش تشریفاتی می‌توانند در سوئیت‌های مجهز تا زمان رسیدن تایم پرواز استراحت کنند؛ اما سالن عمومی فرودگاه امام مجهز به سوئیت نیست.

گیت‌های اختصاصی

یکی از امکانات سالن سی‌آی‌پی، مجهز بودن به گیت‌های اختصاصی است. مسافران بخش تشریفاتی برای ورود به هواپیما لازم نیست که از گیت عمومی عبور کنند. افراد مهمی که خدمات سی‌آی‌پی را رزرو کرده‌اند، می‌توانند از گیت اختصاصی عبور کرده و وارد هواپیما شوند. به همین خاطر، اگر به عنوان فردی مهم، قصد‌ ایستادن طولانی در صف انتظار را ندارید، می‌توانید از این گیت ویژه عبور کنید. در سالن‌های عمومی باید بازه زمانی زیادی منتظر بمانید، اما سالن سی‌آی‌پی اینگونه نیست.

خدمات سالن عمومی فرودگاه امام

مسافران در تمام اقشار جامعه می‌توانند از خدمات سالن عمومی فرودگاه استفاده کنند. در واقع، اگر بودجه خیلی محدودی برای سفر هوایی دارید، باید سراغ استفاده از خدمات سالن عمومی بروید. این سالن، مجهز به سوپرمارکت، کافی نت، انواع فروشگاه و غرفه‌های خرید سوغاتی و صنایع دستی است. خدمات دیگر سالن عمومی شامل موارد زیر است:

بانک و صرافی

این مکان، مجهز به بانک و صرافی برای انتقال وجه، پرداخت عوارض، دریافت ارز و انجام سایر امور بانکی است. مسافرانی که به هر یک از این خدمات نیاز دارند، می‌توانند از سالن عمومی استفاده کنند. شما به عنوان مسافر فرودگاه امام می‌توانید از طریق سالن‌های خروجی و ورودی به این شعب بانکی دسترسی داشته باشید.

بخش امانات

سالن عمومی فرودگاه امام، بخشی دارد که مخصوص نگهداری ‌اشیاء لوکس و گران‌قیمت است. شما می‌توانید وسایل لاکچری خود را به بخش امانات تحویل دهید تا خطر گم شدن آن‌ها را در فرودگاه به حداقل برسانید.

مجهز به رستوران‌ها و کافی شاپ

سالن عمومی فرودگاه امام، مکانی مجهز به رستوران‌ها و کافی شاپ‌های شیک است. مسافران سالن عمومی در مکانی شلوغ و پررفت و آمد حضور دارند و به همین خاطر تا رسیدن تایم پرواز بسیار خسته می‌شوند. به همین خاطر، برای سرگرمی و رفع خستگی، مسافران می‌توانند از کافی شاپ‌ها و رستوران‌های فرودگاه امام دیدن کرده و منوی مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند.

تفاوت خدمات سالن عمومی و سی‌آی‌پی

سالن سی‌آی‌پی

سالن سی‌آی‌پی

خدمات سالن عمومی و سی‌آی‌پی فرودگاه امام با یکدیگر متفاوت هستند. شما در سالن عمومی می‌توانید از خدمات عمومی و امکاناتی مانند کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید، شعب بانکی و… واقع در فرودگاه استفاده کنید؛ اما در سالن اختصاصی یا همان سی‌آی‌پی، امکان استفاده از خدمات ویژه مانند سوئیت‌های مجهز، سرویس ویلچر، خدمات ترانسفر و حمل چمدان و… برای مسافرین فراهم می‌شود. بنابراین، چنانچه می‌خواهید در سالنی مخصوص تا رسیدن تایم پرواز منتظر بمانید و امور فرودگاهی و اداری را به پرسنل محول کنید، رزرو خدمات سی‌آی‌پی بهترین راهکار برای شما است. هیچ یک از خدمات ویژه مانند حمل بار مسافران، خدمات ترانسفر، سوئیت‌های مجهز و… به مسافران سالن عمومی ارائه نمی‌شوند. با رزرو این خدمات ویژه می‌توانید متفاوت‌تر از قبل سفر کرده و خاطره‌ای زیبا از پرواز هوایی‌تان داشته باشید.

سالن عمومی در مقایسه با CIP دارای سوئیت‌های مجهز نیست و مسافران باید در سالن منتظر رسیدن زمان پرواز باشند. به علاوه، مسافران سالن عمومی نمی‌توانند از گیت ویژه عبور کرده و بدون صرف زمان اضافی وارد هواپیما شوند. همچنین، مسافران دارای مشکلات حرکتی و افراد مسن در سالن عمومی نمی‌توانند از سرویس ویلچر استفاده کنند. سرویس ویلچر مخصوص بخش تشریفاتی است و به مسافران این قسمت تعلق می‌گیرد.

مهمترین تفاوت خدمات سی‌آی‌پی با خدمات عمومی فرودگاه امام

تفاوت سالن سی‌آی‌پی و عمومی

تفاوت سالن سی‌آی‌پی و عمومی

یکی از مهمترین تفاوت‌های خدمات سی‌آی‌پی و عمومی فرودگاه امام، مجهز بودن به سرویس ترانسفر اختصاصی است. مسافران بخش عمومی فرودگاه نمی‌توانند از خدمات ترانسفر استفاده کنند. خدمات ترانسفر فقط به مسافرین بخش خصوصی و ویژه ارائه می‌شود. مسافران ورودی و خروجی می‌توانند ترانسفر فرودگاهی را با رزرو خدمات سی‌آی‌پی دریافت کنند. مسافر از درب فرودگاه تا مقصد یا جلوی درب هواپیما به وسیله ترانسفر فرودگاهی و ماشین‌های لوکس جابه‌جا می‌شود. مسافران CIP می‌توانند هر یک از ماشین‌های لوکس فرودگاهی را با توجه به ظرفیت مورد نیاز و بودجه خود رزرو کنند.

سخن آخر

سفر سی‌آی‌پی

سفر سی‌آی‌پی

اگر قصد سفر هوایی به شهر‌های داخلی یا کشور‌های خارجی را دارید، می‌توانید از خدمات فرودگاه امام خمینی استفاده کنید. در این فرودگاه، سالن عمومی و CIP به صورت مجزا وجود دارد. سالن‌های عمومی دارای امکانات بخش سی‌آی‌پی نیستند. بخش سی‌آی‌پی دارای امکانات ویژه‌ای است که برای رفاه حال مسافران ارائه می‌شوند. مسافرانی که از خدمات بخش سی‌آی‌پی استفاده می‌کنند، سفری بدون دغدغه‌تر را تجربه می‌کنند. اگر می‌خواهید سفری رویایی و خاطره‌انگیز را تجربه کنید، حتماً استفاده از خدمات سالن سی‌آی‌پی را جزو اولویت‌های خود قرار دهید. برای رزرو امکانات ویژه فرودگاه می‌توانید از خدمات مجموعه رویال سی‌آی‌پی بهره ببرید. رویال سی‌آی‌پی در کنار شما است تا سفری لوکس را در کنار دوستان، همکاران یا اعضای خانواده‌تان تجربه کنید.

سوالات متداول

  1. خدمات سالن سی‌آی‌پی شامل چیست؟

    از خدمات سالن سی‌آی‌پی می‌توان به سوئیت‌های مجهز، سرویس ویلچر، حمل بار مسافر توسط پرسنل، اتاق کودک، اتاق سیگار و… اشاره کرد.

  2.  چگونه می‌توان خدمات ویژه سالن سی‌آی‌پی را رزرو کرد؟

    شما می‌توانید از طریق تماس با مجموعه رویال سی‌آی‌پی، هر یک از خدمات تشریفاتی مدنظر خود را با توجه به میزان بودجه‌تان رزرو کنید.

  3.  تفاوت سالن سی‌آی‌پی و عمومی در چیست؟

    سالن سی‌آی‌پی مجهز به امکانات پیشرفته‌تر است و انواع خدمات رفاهی به مسافرین ارائه می‌شود و تجربه سفری لاکچری را برای آن‌ها رقم می‌زند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *