سالن عمومی فرودگاه امام

فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، یکی از بزرگترین فرودگاه‌های کشور است که انواع پرواز‌های داخلی و خارجی در آنجا صورت می‌گیرد. بیشتر پرواز‌های این فرودگاه به سمت مقاصد خارجی صورت می‌گیرد. مسافرانی که این فرودگاه را انتخاب می‌کنند، قادر به استفاده از امکانات رفاهی مختلف هستند. فرودگاه امام، مجهز به سالن عمومی است و امکانات متعددی دارد. بنابراین، مسافران می‌توانند با حضور در فرودگاه امام، از این امکانات رفاهی متعدد بهره‌مند شوند. قبل از اینکه تصمیم به سفر بگیرید، بهتر است که اطلاعاتی را درباره امکانات رفاهی سالن عمومی فرودگاه به دست آورید.

آشنایی با امکانات فرودگاه امام خمینی

معرفی امکانات فرودگاه امام

معرفی امکانات فرودگاه امام

هر یک از فرودگاه‌های بزرگ، مجهز به امکانات مختلفی هستند. فرودگاه امام نیز از این قاعده مستثنی نیست. فرودگاه امام مجهز به انواع امکانات رفاهی است و برای تجربه سفری لذت‌بخش می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید قبل از اینکه تصمیم به سفر هوایی را بگیرید، باید بیشتر با امکانات موجود در فرودگاه آشنا شوید. در این بخش، شما را با این امکانات بیشتر آشنا می‌کنیم.

بانک و صرافی در فرودگاه امام

از خدمات سالن عمومی فرودگاه امام می‌توان به وجود بانک‌ها و صرافی‌ها اشاره کرد. در این سالن، انواع خدمات بانکی به مسافران ارائه می‌شود. شما می‌توانید عوارض خروج از کشور را از طریق این بانک‌ها پرداخت کنید. در این فرودگاه، بانک‌های معتبر مانند سپه، مسکن، ملی، سامان، صادرات و ملت دارای شعب فعال هستند. مسافران قادر خواهند بود که برای انجام امور مالی مانند پرداخت عوارض خروج از کشور و خرید ارز از خدمات این بانک‌ها استفاده کنند. به علاوه، در بخش صرافی سالن نیز می‌توانید ارز موردنظرتان را دریافت کنید. به منظور سفر به کشورهای خارجی باید ارز دریافت کنید، به همین خاطر به خدمات صرافی نیاز دارید.

برای رفاه حال مسافرین، چند شعبه بانکی مختلف برای خدمات‌رسانی بهتر به افراد ساخته شده است. دسترسی به این شعب بانکی از طریق سالن‌های ورودی و خروجی امکان‌پذیر است. علاوه براین، شما می‌توانید برای ارسال وجه، خرید شارژ، دریافت موجودی یا… از خودپرداز‌های موجود در فرودگاه نیز استفاده کنید.

بخش ‌امانت بار در فرودگاه امام

یکی از امکانات دیگر فرودگاه امام، بخش امانت بار است. مسافرین می‌توانند‌ اشیاء و لوازم گران‌قیمت خود را به بخش امانت بسپارند. لازم به ذکر است که‌ اشیاء غیرمجاز را نمی‌توان به بخش امانات تحویل داد. همچنین، برای به‌امانت گذاشتن بار‌های خود، باید کارت شناسایی معتبر را ارائه داده و هزینه‌ی موردنظر را نیز پرداخت کنید. بخش امانات فرودگاه، بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفته است. شما می‌توانید وسایل با ارزش خود را به مدت ۲۴ ساعت به بخش امانات فرودگاه تحویل دهید و با ارائه مدارک شناسایی، آن‌ها را دریافت کنید.

سالن اصلی فرودگاه امام: مجهز به وای فای رایگان

خدمات رفاهی فرودگاه امام خمینی

خدمات رفاهی فرودگاه امام خمینی

یکی از خدمات فرودگاه امام، مجهز بودن به وای فای رایگان است. دسترسی به وای فای و اینترنت رایگان برای مسافران لازم و ضروری است. شما می‌توانید برای گذراندن اوقات خود در فرودگاه از سرویس اینترنتی و وای فای رایگان استفاده کنید. مسافران جهت استفاده از اینترنت فرودگاه باید رمز عبور دریافت کنند. از مسئول فرودگاه می‌توانید درباره رمز عبور اینترنت سؤال کنید. مسافران با داشتن رمز عبور می‌توانند برای سرگرم شدن در حین انتظار در فرودگاه می‌توانند از سرویس وای فای رایگان استفاده کنند. مسافران قادر به استفاده از اینترنت رایگان تا زمان رسیدن تایم پرواز هستند. البته در تمام قسمت‌های فرودگاه، امکان دسترسی به اینترنت رایگان وجود ندارد.

سالن اصلی فرودگاه امام مجهز به سوپرمارکت

از سایر امکانات فرودگاه امام می‌توان به مجهز بودن به سوپرمارکت اشاره کرد. در این سوپرمارکت، انواع تنقلات، نوشیدنی‌ها و… موجود است. از زمان رسیدن به فرودگاه تا دریافت کارت پرواز و سوار هواپیما شدن باید تایم زیادی منتظر بمانید. این بازه زمانی ممکن است که خسته‌کننده باشد؛ به همین خاطر، از این نوع امکانات رفاهی فرودگاه می‌توانید برای خرید تنقلات، رفع خستگی و گذراندن اوقات فراغت استفاده کنید.

سالن فرودگاه امام مجهز به کافی‌نت

از سایر امکانات فرودگاه امام می‌توان به کافی‌نت پیشرفته اشاره کرد که در سالن ورودی واقع شده است. مسافران ممکن است که نیاز به کپی گرفتن از مدارک و اسناد داشته باشند. به همین خاطر، برای چاپ و اسکن اسناد می‌توانید به کافی‌نت مجهز در فرودگاه مراجعه کنید.

کافی شاپ و رستوران سالن اصلی فرودگاه امام

امکانات فرودگاه امام

امکانات فرودگاه امام

مسافرت با هواپیما می‌تواند برای برخی از افراد، خسته‌کننده باشد. به همین خاطر، مسافران بعد از خارج شدن یا قبل از ورود به هواپیما می‌توانند برای ریکاوری و رفع خستگی سراغ کافی شاپ‌ها و رستوران‌های موجود در فرودگاه بروند. از مهمترین امکانات رفاهی سالن عمومی امام می‌توان به داشتن کافی شاپ و رستوران‌های مجهز اشاره کرد. مسافران بعد از اینکه به این رستوران‌ها سری زدند، می‌توانند با انرژی بیشتر برای پرواز آماده شوند.

مسافرانی که در حین شلوغی فرودگاه به دنبال مکانی برای صرف غذا هستند، می‌توانند رستوران‌ها و کافی شاپ‌های مجهز فرودگاه امام را انتخاب کنند. در هر یک از کافی شاپ‌های فرودگاه امام، انواع دسر‌ها، شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های مجاز سرو می‌شود. در رستوران‌ها نیز انواع غذا‌های ایرانی و خارجی سرو می‌شوند. در منوی رستوران‌های این فرودگاه، انواع غذا‌های خوشمزه باب سلیقه تمام مسافران موجود است. مسافران می‌توانند با توجه به ذائقه شان، هر یک از غذا‌های ایرانی و خارجی مورد علاقه خود را سفارش دهند.

قبل از سفر هوایی بهتر است که از مصرف غذا‌های چرب و سنگین اِجتناب کنید. مصرف غذا‌های چرب و سنگین می‌تواند باعث شود که سفری خوشایند را با هواپیما تجربه نکنید. در صورت مصرف غذا‌های چرب، امکان بروز حالت تهوع بعد از پرواز وجود دارد؛ به همین خاطر باید مصرف این غذا‌ها را قبل از سفر هوایی کنار بگذارید. در کل، برای تجربه سفری بهتر می‌توانید از رستوران‌ها و کافی شاپ‌های مجهز فرودگاه دیدن کنید. از نوشیدنی‌های گرم گرفته تا انواع فست فود در کافی شاپ‌ها و رستوران‌های فرودگاه موجود است.

اتاق سیگار سالن اصلی فرودگاه امام

برای رفاه بیشتر مسافرین، اتاق سیگار در فرودگاه امام ساخته شده است. در سالن فرودگاه نمی‌توان سیگار کشید و باعث آزار و اذیت مسافران شد. به همین خاطر، بخش مخصوص افراد سیگاری به نام اتاق سیگار راه‌اندازی شده است.

اتاق کنفرانس در سالن اصلی فرودگاه امام

یکی دیگر از امکانات فرودگاه امام، مجهز بودن به اتاق کنفرانس است. برگزاری جلسات کاری در اتاق کنفرانس فرودگاه امام انجام می‌شود. اگر قصد سفر تجاری و کاری را دارید، می‌توانید از این امکانات رفاهی فرودگاه استفاده کنید.

مرکز خرید و فروشگاه سالن اصلی فرودگاه امام

امکانات فرودگاه

امکانات فرودگاه

آیا جزو افرادی هستید که به خرید علاقه خیلی زیادی دارید؟ در این صورت می‌توانید در حین بازه زمانی منتظر ماندن برای سفر با هواپیما از مراکز خرید و فروشگاه‌های واقع در فرودگاه دیدن کنید. فرودگاه امام خمینی مجهز به فروشگاه‌هایی است که در آن‌ها انواع اجناس مختلف به فروش می‌رسد. شما می‌توانید انواع صنایع دستی، ادکلن، ساعت، محصولات چرمی و… را از طریق فروشگاه‌های موجود در سالن فرودگاه تهیه کنید. این مکان، مجهز به قسمتی برای فروش صنایع دستی مختلف است. به همین خاطر، مسافرانی که قصد تهیه سوغاتی را دارند، می توانند از فروشگاه‌های صنایع دستی فرودگاه دیدن کنند. علاوه براین، برخی از فروشگاه‌ها نیز مجهز به قسمتی مخصوص فروش انواع تنقلات و خشکبار مانند پسته، زعفران و… هستند. بنابراین، در صورتی که قصد خرید سوغاتی دارید، می‌توانید از غرفه‌های سوغاتی فرودگاه امام دیدن کنید.

فرودگاه امام مجهز به هتل

برخی از مسافران به دلیل تأخیر در پرواز ممکن است که نیاز به اقامت بیشتر در محیط فرودگاه را داشته باشند. اقامت زیاد در محیط فرودگاه شاید برای برخی از افراد ناراحت‌کننده باشد. به همین خاطر، مسافران می‌توانند از هتل مجهز واقع در فرودگاه استفاده کنند. هتل ایبیس در قسمت محوطه فرودگاه امام قرار گرفته است و تقریباً ۱۹۶ اتاق خواب دارد. این هتل از سال ۲۰۱۶ به مسافرین خدمات ارائه می‌دهد. از امکانات این هتل می‌توان به پارکینگ خصوصی، اینترنت رایگان، رستوران و … اشاره کرد.

غرفه فروش سیم کارت در سالن فرودگاه امام

در فرودگاه امام، غرفه‌ای مخصوص فروش سیم کارت راه‌اندازی شده است. شما می‌توانید سیم کارت مخصوص کشور موردنظرتان را از طریق این غرفه‌ها تهیه کنید. در صورت خرید سیم کارت کشور مورد نظر می‌توانید به اپراتور و اینترنت همراه کشور مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

در سالن استراحت فرودگاه امام چه امکاناتی موجود است؟

مسافران بعد از ورود به فرودگاه، تحت بازرسی بدنی قرار می‌گیرند. بعد از بازرسی بدنی، تحویل بار و دریافت کارت، مسافران می‌توانند به سالن استراحت وارد شوند. مسافران در فرودگاه باید پروسه اداری طولانی‌مدتی را سپری کنند. همچنین، پرواز ممکن است که به دلایلی چندین ساعت تاخیر داشته باشد. مسافران باید مدت طولانی را در فرودگاه منتظر بمانند. سالن استراحت فرودگاه امام، مکانی مجهز به انواع خدمات رفاهی از قبیل اتاق سیگار، سوپر مارکت، سرویس بهداشتی، فروشگاه و… است. مسافران می‌توانند با توجه نیاز خود از هر کدام از این امکانات رفاهی بهره‌مند شوند.

سخن آخر

خدمات فرودگاه امام

خدمات فرودگاه امام

در این مطلب، همه آنچه باید درباره امکانات سالن رفاهی فرودگاه امام بدانید را به شما ارائه داده‌ایم. امکانات رفاهی فرودگاه شامل مجهز بودن به کافی شاپ، رستوران، بخش‌ امانت بار، نمازخانه، بانک، صرافی و… است. خدمات رفاهی این فرودگاه می‌تواند لحظات خوبی را برای مسافرین رقم بزند. برای بهره‌مندی از امکانات بیشتر می‌توانید خدمات تشریفاتی رویال سی‌آی‌پی را رزرو کنید. با رزرو خدمات تشریفاتی قادر به استفاده از امکانات بیشتری هستید. در واقع، کسانی که خدمات سی‌آی‌پی را رزرو کنند، مانند افراد سرشناس و مهم می‌توانند از امکانات رفاهی ویژه استفاده کنند.

سوالات متداول

  1. سالن عمومی فرودگاه امام چه امکاناتی دارد؟

    سالن عمومی فرودگاه امام مجهز به امکاناتی از قبیل رستوران، کافی شاپ، بانک، صرافی و… است.

  2. چگونه می‌توان از امکانات بیشتری در فرودگاه امام استفاده کرد؟

    با رزرو خدمات سی‌آی‌پی، قادر به استفاده از امکانات رفاهی بیشتری هستید.

  3. چگونه می‌توانید خدمات تشریفاتی فرودگاه امام را رزرو کنید؟

    از طریق مجموعه رویال سی‌آی‌پی می‌توانید خدمات تشریفاتی و ویژه فرودگاه را برای تجربه سفری بهتر رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *