ایرلاین امارات

ایرلاین امارات

هواپیمایی امارات عربی یکی از شرکت‌های مطرح در شهر دبی به شمار می‌رود که پروازهای روزانه و منظم به سایر نقاط دنیا را پوشش می‌دهد. خدمات ایرلاین امارات گستردگی زیادی دارد و برای مسافران این مسیر بسیار محبوب است. شرکت هواپیمایی امارات از سال ۱۹۸۵ در دبی توسط خانواده سلطنتی بنا نهاده شد و از جمله بزرگترین ناوگان خاورمیانه را دربرمی‌گیرد.

حدود ۲۰۰ هواپیمای مسافربری بزرگ و مجهز در این شرکت هواپیمایی کار می‌کنند و به مقاصد مهم دنیا مانند ژاپن، پرتغال، پکن، ونژو، لندن، منچستر، فرانکفورت، دوسلدورف، برلین، مونیخ، هامبورگ، میلان و… را پوشش می‌دهد. در واقع بزرگترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه ایرلاین امارات است که توانسته در بین مسافران خود جا باز کند. این خط هوایی بین‌المللی همانند ترکیش ایر صاحب پیشرفته‌ترین هواپیماها است و در از برترین شرکت‌های هواپیمایی نام‌ برده می‌شود. در ادامه به آشنایی با ایرلاین امارات و خدمات آن می‌پردازیم. 

سرگذشت ایرلاین امارات

حتماً برای شما هم جالب است که چطور این شرکت هواپیمایی کار خودش را آغاز کرده است؛‌ ایرلاین امارات اولین پروازهای خود را به بمبئی و دهلی شروع کرد و بلافاصله با پیشرفت‌های پی‌درپی توانست هواپیماهای بهتر و پیشرفته‌تری را به خطوط هوایی خود اضافه کند. خدمات ایرلاین امارات هر ساله رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است و توانسته بدون نیاز به کمک دولت و یا سرمایه‌گذاران جدید پیشرفت روزافزون داشته باشد. 

ایرلاین امارات یکی از ایرلاین‌های پیشرفته به شمار می‌رود که بیشتر از ۷ شرکت زیرمجموعه را پوشش می‌دهد و ۵۰۰۰۰ نفر در شرکت زیرمجموعه آن کار می‌کنند. به همین دلیل از جمله کارآمدترین مدیریت‌های هواپیمایی را با موفقیت پیش برده است. سرمایه‌گذاری‌های متعددی در کشورهای دوست و همسایه کرده تا به گسترش خطوط هوایی خود کمک کند. 

این شرکت هواپیمایی دومین شرکت در جهان محسوب می‌شود که سیستم سرگرمی شخصی در کابین‌های پرواز خود طراحی کرده و امکانات بیشتری را در سال ۲۰۱۳ به کابین‌های هواپیمایی خود در نظر گرفته است. به همین دلیل جایزه بهترین سرگرمی داخل پرواز را به خود اختصاص داد. 

خدمات ایرلاین امارات 

خدمات ایر لاین امارات

خدمات ایر لاین امارات

همانطوری که گفته شد خدمات ایرلاین امارات بسیار گسترده است. این شرکت هواپیمایی در ایران هم پروازهای متعددی دارد و از فرودگاه امام خمینی تهران می‌توان برای خرید بلیط آن اقدام کرد. امکانات این خط هوایی در ایران محبوبیت زیادی دارد و ایرانیان برای سفرهای خارجی خود از خاک امارات هم می‌توانند از این شرکت هوایی استفاده کنند. در ادامه به خدمات ایرلاین امارات بیشتر می‌پردازیم. 

ناوگان خط هوایی امارات 

هواپیماهای باکیفیت و جاداری که در این خط هوایی به کار گرفته شدند که شامل ایرباس E380، بولینگ ۷۷۷، ایرباس ۳۵۰، ایرباس E350، بولینگ ۷۸۷ از جمله ناوگان این خط هوایی به شمار می‌روند.

هواپیماهای جاداری که امکان سفری راحت و آسوده را فراهم می‌کنند و بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌دهند. تمام ناوگان به صورت پهن پیکر طراحی شدند و هیچ هواپیمایی باریک نیستند تا جای مسافر تنگ و ناراحت باشد. 

پذیرایی در خدمات ایرلاین امارات 

پذیرایی ایرلاین

پذیرایی ایرلاین

از جمله خدمات ایرلاین امارات نوع پذیرایی آن است که از جمله بهترین پذیرایی را برای مسافران در نظر گرفتند؛ بنابراین در زمینه کترینگ، غذاهای خوشمزه و باکیفیتي را ارائه می‌دهد. به خصوص در خدمات CIP که یکی از بهترین ایرلاین‌ها به شمار می‌رود. منوهای متنوع و جذاب که توسط سرآشپزهای حرفه‌ای تهیه شدند و در طول پروازهای کوتاه و طولانی در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. 

اسنک‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های سرد و گرم برای پذیرایی  مسافران در نظر گرفتند که تنوع بالایی دارد و هر سلیقه و ذائقه‌ای را پوشش می‌دهد. فرقی نمی‌کند در بیزینس کلاس، فرست کلاس یا اکونومی‌ باشید، می‌توانید از غذاهای و پذیرایی این کترینگ بچشید و خوردنی‌های این شرکت هواپیمایی را امتحان کنید. مسافران خدمات CIP می‌توانند منوی خود را از ۲۴ ساعت قبل ثبت کنند و در هنگام پرواز آن را سفارش دهند. 

انواع سرگرمی در کابین‌

سرگرمی یکی از خدمات مهم و ویژه ایرلاین امارات به شمار می‌ورد که در آن مانور بسیار زیادی داده است و کیفیت بسیار بالایی دارد. سرگرمی‌های متنوعی که مسافران در کابین خود می‌توانند تجربه کنند. مسافران می‌توانند در طول پرواز و در ارتفاعات از اینترنت وای‌فای بهره‌مند شوند و مانیتورهای اختصاصی با بیشتر از ۵۰۰۰ فیلم، موسیقی و حتی گیم داشته باشند. 

از دیگر خدمات ایرلاین امارات یادگیری و آموزش زبان است که امکان استفاده از برنامه uTalk را برای برای مسافران فراهم می‌کند. بیشتر از ۱۴۰ زبان در این برنامه آموزشی وجود دارد که با نصب این اپلیکیشن،‌ در طول سفر خود به آموزش بپردازند و لذت ببرند. یک برنامه مجهز و همه‌جانبه که به صورت رایگان و فقط با گوش دادن به آن آموز ببینند. یاد گرفتن گرامر و مکالمه و لغت که در زمان بیکاری در هنگام پرواز از آن بهره‌مند می‌شوند. 

فضای خواب راحت 

در هواپیماهای این خط هوایی،‌ بهترین امکانات جهت خواب راحت ارائه می‌شود. فضایی لوکس و لاکچری و جادار که پروازهای طولانی را بسیار راحت و آسوده می‌کند. می‌توان گفت بهترین خدمات را در هنگام خواب به مسافران می‌دهد. 

افرادی که به رزرو خدمات تشریفات فرودگاهی CIP می‌پردازند؛ می‌توانند صندلی خود را در کنار پنجره انتخاب کنند و از دیدن مناظر طبیعی و آسمان لذت ببرند. یا اگر با خانواده و همکاران سفر می‌کنند می‌توانند جایی وسیع‌تر را انتخاب کنند تا فضای مناسب برای انجام امور خود داشته باشند. 

انواع کلاس‌های پروازی در خدمات ایرلاین امارات 

 بیزینس کلاس

بیزینس کلاس

این شرکت هواپیمایی خدمات ویژه‌ای با توجه به نوع پرواز ارائه می‌دهد که مسافران با توجه به شرایط خود می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. کلاس‌های پرواز تنوع خوبی دارد و شامل فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی کلاس می‌شود. در ادامه به معرفی این سه نوع کلاس پرواز می‌پردازیم. 

۱. فرست کلاس 

فرست کلاس به عنوان بهترین خدمات ایرلاین امارات به شمار می‌رود که امکانات ویژه‌ و برتری را به مسافران ارائه می‌دهد. این کلاس لاکچری بسیار مجهز و باکیفیت است و مانند یک هتل ۵ ستاره را برای مسافران تداعی می‌کند. در فرست کلاس امکان سفارش غذا، دوش، خدمات اسپای، صندلی‌های راحت را برای مسافران فراهم می‌کند. 

فرست کلاس با خدمات تشریفاتی CIP یک پکیج تمام عیار است که برای مسافران لحظات خوش و جذابی را ایجاد می‌کند. شرایط را برای خوابی راحت فراهم می‌کند و مسافران به راحتی می‌توانند به تماشای فیلم و گوش دادن موسیقی بپردازند و یا از برنامه‌های جذاب آموزشی بهره‌مند شوند. همچنین سرگرمی‌های سالن‌های استراحت ویژه فرست کلاس است که مسافران از سرگرمی‌های بیشتری نسبت به سایر کلاس‌ها استفاده می‌کنند. 

۲. بیزینس کلاس 

یکی از کلاس‌های پرکاربرد برای گروه‌های شغلی و کاری را می‌توان بیزینس کلاس دانست؛ بیزینس کلاس برای سفرهای کاری و خدمات تشریفات سی‌آی‌پی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. ایرلاین خدمات امارات در بیزینس کلاس خود امکانات ویژه‌ای مانند تخت‌خواب مجهز به ماساژور، منوی متنوع غذاهای خوشمزه و برنامه‌‌ها و فیلم‌های جذاب را ارائه می‌دهد. 

در واقع بیزینس کلاس یکی از بهترین و جذاب‌ترین امکانات شغلی را به مسافران می‌دهد. با رزرو خدمات سی‌آی‌پی مسافران می‌توانند از سالن‌ اختصاصی برای انجام امور شغلی خود استفاده کنند و تا هنگام پرواز در سوئیت‌های فرودگاه به استراحت بپردازند. در بیزینس کلاس امکان استفاده از برچسب‌های «مزاحم نشوید»‌، «لطفاً برای غذا بیدارم کنید» یا «لطفاً برای حقوق گمرکی بیدارم کنید» وجود دارد تا مهمانداران در این زمینه دقت کنند. 

در بیزینس کلاس امکان استفاده از بسته‌های مراقبت‌های بهداشتی فراهم است تا مسافران بتوانند از بسته‌ آرایش و بهداشتی بهره‌مند شوند. این بسته‌ها شامل ماسک،‌ دستکش، ضدعفونی‌کننده، دستمال مرطوب و الکلی می‌شود. 

۳. اکونومی کلاس

یکی دیگر از انواع کلاس‌های خدمات ایرلاین امارات، اکونومی است؛ این کلاس امکاناتی کمتر و پایین‌تری نسبت به سایر کلاس‌های پروازی دارد و برای کسانی که به دنبال پروازهای مقرون‌به‌صرفه‌ هستند،‌ گزینه مناسبی به شمار می‌رود. البته خدمات ایرلاین امارات در این کلاس عبارت‌ است از وای‌فای، شارژ موبایل،‌ تماشای فیلم در مانیتورهای اختصاصی و انتخاب غذای مناسب در منوی متنوع. همچنین در این کلاس امکان انتخاب صندلی وجود ندارد و در هنگام انتخاب غذا می‌توان از قبل در منوی اصلی غذای رژیمی مدنظر را سفارش داد.  

نحوه قرار گیری کلاس‌ها در هواپیمای A380

در این خط هوایی، هواپیماهای پهن و گسترده استفاده می‌شود و به همین دلیل  فضای وسیع و مناسبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. معمولاْ در بخش فرست کلاس ۱۴ صندلی، ۷۶ صندلی در بیزینس کلاس، ۳۹۹ صندلی در اکونومی وجود دارد. در واقع طبقه پایین به طور کامل در اختیار کلاس اکونومی قرار گرفته است. 

در طبقه بالا فرست کلاس قرار دارد و در بخش پشتی آن، بیزینس کلاس جای گرفته است. کابین بیزینس کلاس دو قسمت اساسی دارد که بخش بزرگ آن ۵۸ صندلی دارد و ۱۸ صندلی هم در بخش کوچکتر آن قرار گرفته است. کابین کوچک‌تر بخش پشتی واقع شده و فضایی دنج و کوچکتر را درمی‌گیرد و بخشی برای پذیرایی و کافه‌ای اختصاصی در انتهای بیزینس کلاس قرار دارد. 

تشریفات فرودگاهی CIP در امارات و ایران چگونه است؟ 

خدمات سی‌آی‌پی فرودگاهی برای ایرلاین امارات در فرودگاه امام قابل انجام است که امکانات بیشمار و لاکچری را به مسافران ارائه می‌دهد و در واقع یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به مسافران ارائه می‌دهد؛ بنابراین از گزینه‌های جذاب برای سفرهای باکیفیت و متفاوت محسوب می‌شود. خدمات تشریفاتی سی‌آی‌پی این ایرلاین در فرودگاه امام خمینی تهران و در بخش خدمات CIP هواپیمایی امارات واقع شده است. 

تنها ایرلاینی که در یک طبقه جداگانه قرار دارد و خدمات متنوعی را به مسافران بیزینس کلاس در فرودگاه امام خمینی ارائه می‌دهد. مسافران با تهیه خدمات CIP می‌توانند از امکانات لانژ بهره‌مند شوند. استفاده از این خدمات، سفری لذت‌بخش‌ و متفاوت را برای آنان رقم می‌زند و حتی افراد معروف و سیاستمداران از رویال سی‌آی‌پی استفاده می‌کنند.

با خرید خدمات سی‌آی‌پی، مسافران می‌توانند از لانژ اختصاصی بهره‌مند شوند. در سالن امام این لانژ اختصاصی امکانات رفاهی و پذیرایی متفاوت و کلیه امور VIP فراهم است. تا هنگامی که پرواز انجام شود، مسافران می‌توانند از امکانات و تجهیزات این بخش بهره‌مند شوند. 

 

از جمله خدمات CIP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • گیت بازرسی اختصاصی 
  • همراهی مهمانداران و پرسنل فرودگاهی در زمان ورود و خروج به سالن
  • سالن اختصاصی امام 
  • انجام کلیه امور پرواز
  • استفاده از ویلچر و خدمات ویژه‌ توان‌خواه
  • حمل بار و چمدان‌ها 
  • پذیرایی ویژه و خوشمزه و متنوع متنوع 
  • اینترنت رایگان و پرسرعت 
  • اقامت‌گاه‌ها کوتاه مدت و سوئیت
  • مهمانداران اختصاصی به ازای هر مسافر 
  • امکان انتخاب شماره صندلی بر اساس بیزینس کلاس یا فرست کلاس
  • خودروی اختصاصی برای رساندن به مسافر به فرودگاه
  • استفاده از خودروهای برقی و متفاوت در داخل ترمینال

جمع‌بندی

خدمات ایرلاین امارات از جمله بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات پروازی در دنیا شناخته می‌شود که در بخش پذیرایی و سرگرمی جایزه دریافت کرده است. این شرکت هواپیمایی در طول فعالیت خود توانسته به موفقیت‌های پی‌درپی‌ دست پیدا کند و پیوسته یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی در دنیا شناخته شود. به مقاصد مهم اروپایی و آسیایی و حتی خاورمیانه‌ای خدمات ارائه دهد و امکانات ویژه و جذابی را برای مسافران فراهم کند. 

مسافران با انتخاب تشریفات فرودگاهی سی‌آی‌پی می‌توانند از تجهیزات ویژه‌ای در فرودگاه امام بهره‌مد شوند و لحظات جذاب و شیرینی را تجربه کنند. همچنین خدمات تشریفات فرودگاهی سی‌آی‌پی سرویس‌های متنوعی مانند پذیرایی متفاوت، انجام امور پرواز،‌ گیت بازرسی اختصاصی و… به مسافران ارائه می‌دهد. 

سوالات متداول

۱. کلاس‌ مقرون‌به‌صرفه برای مسافران در ایرلاین امارات کدام است؟

کلاس اکونومی ایران به امارات امکان پروازی مقرون‌به‌صرفه را برای ایرانیان فراهم می‌کند. 

 

۲. بیزینس کلاس چه امکاناتی در اختیار مسافران قرار می‌دهد؟

مسافران می‌توانند از امکاناتی مانند پذیرایی با انواع غذاهای متنوع،‌ خوابی راحت و آسوده، فضایی جادار و راحت و… بهره‌مند شوند. 

 

۳. خدمات سی‌آی‌پی چه امکاناتی برای مشتریان خود فراهم می‌کند؟

انجام کلیه امور پرواز،‌ خودرو اختصاصی،‌ گیت بازرسی اختصاصی، حمل بار توسط پرسنل و پذیرایی باکیفیت و… را دربرمی‌گیرد. 

 

۴. ایرلاین امارات از چه تاریخی شروع به کار کرد؟ 

این خط هوایی از سال ۱۹۸۵ کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *