خدمات فست ترک و لانژ

خدمات فست ترک و لانژ

فست ترک و لانژ از خدمات فرودگاهی هستند که به منظور رفاه بیشتر مسافران و تجربه سفری لاکچری ارائه می‌شوند. آیا با این خدمات آشنایی دارید؟ در این مطلب به بررسی پرسش و پاسخ‌های شما درباره این خدمات فرودگاهی می‌پردازیم.

۱. فست ترک چیست؟

در فرودگاه‌­ها، برخی از خدمات خاص و ویژه به مسافران ارائه می‌­شود. شما می‌­توانید با توجه به نیاز و بودجه خود، هر یک از این خدمات استفاده کنید. این خدمات فرودگاهی به منظور کمک به مسافران در عبور سریع‌تر و راحت‌تر از گیت ارائه می‌شوند.

۲. امکانات خدمات لانژ چیست؟

اینترنت نامحدود و رایگان، سرویس‌های بهداشتی مجهز و رستوران جزو خدمات لانژ محسوب می‌شوند. شما می‌­توانید با توجه به نیاز خود، هر یک از این خدمات رزرو کنید. لازم به ذکر است که در صورت انتخاب تمام امکانات خدمات لانژ باید هزینه بیشتری را نیز بپردازید.

۳. آیا خدمات فست ترک و لانژ با یکدیگر متفاوت هستند؟

خیر؛ مسافران می‌توانند با رزرو فست ترک و لانژ از خدمات مشابه بهره‌مند شوند. تنها تفاوت خدمات فست ترک و لانژ مربوط به خدمات پذیرایی از مسافران است.

۴. آیا امکان استفاده همزمان از خدمات فست ترک و لانژ وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید از هر دو خدمات به صورت همزمان استفاده کنید. امکانات خدمات فست ترک و لانژ تقریباً یکسان است. 

۵. آیا امکان رزرو خدمات دلخواه فست ترک یا لانژ وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، خدمات لانژ یا فست ترک موردنظرتان را انتخاب و رزرو کنید. نرخ هزینه‌ای که باید برای رزرو هر یک از امکانات فست ترک و لانژ بپردازید، متغیر است.

۶. به منظور پیشگیری از‌ ایستادن طولانی در صف انتظار فرودگاه چه کاری را باید انجام داد؟

برای جلوگیری از‌ ایستادن طولانی در صف‌های انتظار می‌توانید از خدمات فست ترک یا لانژ استفاده کنید. مسافرانی که از این خدمات استفاده کنند، لازم نیست در صف طولانی منتظر چک گذرنامه و بازرسی امنیتی باشند.

۷. مسافرین چگونه می‌توانند از خدمات فست ترک استفاده کنند؟

مسافران با ارائه ووچر قادر خواهند بود از خدمات فست ترک استفاده کنند. در صورتی که خدمات فست ترک فرودگاه را رزرو کرده‌­اید، باید برای بهره‌مندی از این خدمات، ووچر خود را ارائه دهید.

۸. چرا باید در فرودگاه از خدمات تشریفاتی استفاده کنیم؟

حفظ آرامش مسافر، تجربه سفر بدون دردسر، هزینه مناسب و صرفه‌جویی در زمان جزو مزایای این خدمات محسوب می‌شوند. اگر قصد تجربه سفری با دغدغه کمتر و بدون اتلاف وقت را دارید، به شما پیشنهاد می­‌کنیم که از این خدمات استفاده کنید.

۹. مزایای خدمات فست ترک چیست؟

در صورت رزرو خدمات فست ترک می‌توانید از مزایای این خدمات بهره‌مند شوید. امکان عبور سریع از گیت بازرسی اختصاصی، صرف زمان کم، دسترسی به اینترنت رایگان و امکان استراحت در سالن مخصوص جزو مزایای خدمات فست ترک محسوب می‌شوند. پروسه بررسی مدارک از قبیل پاسپورت، کارت شناسایی و… با دریافت خدمات فست ترک به همراه پرسنل انجام می‌شود.

۱۰. آیا مسافران با رزرو خدمات فست ترک و لانژ می‌توانند در فرودگاه از اینترنت رایگان استفاده کنند؟

بله؛ یکی از مزایای این نوع خدمات فرودگاهی، ارائه اینترنت رایگان به مسافران است. شما به عنوان مسافر بخش فست ترک و لانژ فرودگاه امام می‌­توانید به صورت رایگان از اینترنت استفاده کنید. اطلاعات مربوط به رمز وای‌فای فرودگاه را می‌­توانید از کارکنان بپرسید.

۱۱. در صورت استفاده از خدمات فست ترک و لانژ، پروسه چک گذرنامه به چه صورت انجام می‌شود؟

 اگر این خدمات هواپیمایی را استفاده کنید، بدون منتظر ماندن در صف انتظار، پروسه چک پاسپورت انجام می‌شود. پس اگر حوصله و زمان کافی برای ایستادن در صف­‌های طولانی انتظار را ندارید، می‌­توانید از این خدمات فرودگاهی استفاده کنید.

خدمات فست ترک

خدمات فست ترک

12. پروسه تحویل بار در فرودگاه‌ها در صورت رزرو خدمات فست ترک و لانژ به چه صورت انجام می‌شود؟

پروسه مربوط به تحویل و دریافت بار توسط خود فرد در فرودگاه صورت می‌گیرد. مسافران باید خودشان بار را تحویل دهند و کارت پرواز را دریافت کنند. پرسنل در این زمینه کاری را انجام نمی‌­دهند؛ اما این خدمت برای مسافرین سی‌آی‌پی توسط پرسنل انجام خواهد شد.

۱۳. آیا به منظور رزرو خدمات فست ترک برای کودکان باید هزینه‌ای را پرداخت کنید؟

خیر؛ کودکان در برخی از بازه‌های سنی نیاز به پرداخت هزینه برای دریافت خدمات فست ترک را ندارند. کودکانی که زیر دو سال سن دارند، می‌توانند از خدمات فست ترک استفاده کنند. پس اگر قصد استفاده از خدمات فست ترک به همراه فرزندتان را دارید، لازم به ذکر است که برای کودکان زیر دو سال این خدمات به صورت رایگان ارائه می‌­شود.

۱۴. به منظور رزرو خدمات ویژه‌ی فست ترک و لانژ به چه اطلاعاتی احتیاج دارید؟ 

پاسپورت، تاریخ، ساعت و شماره پرواز از مدارکی هستند که برای رزرو خدمات فست ترک و لانژ نیاز دارید. مسافرانی که قصد استفاده از خدمات ویژه را دارند، باید این مدارک را ارائه دهند. شما می‌­توانید از طریق رویال سی‌آی‌پی، خدمات فست ترک یا لانژ را با ارائه مدارک لازم رزرو کنید.

۱۵. نحوه لغو درخواست خدمات فست ترک و لانژ به چه صورت است؟

شما می‌توانید تا حدود ۲۴ ساعت قبل از اینکه به فرودگاه مراجعه کنید، این خدمات را کنسل کنید. پس اگر به هر دلیلی تمایلی به استفاده خدمات فست ترک و لانژ را نداشتید، می‌توانید این خدمات را لغو کنید.

۱۶. آیا در صورت کنسلی خدمات فست ترک یا لانژ باید هزینه‌ای پرداخت کرد؟

شرایط کنسلی و تغییر تاریخ تا 24 ساعت قبل از پرواز امکان پذیر است. اگر تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز، درخواست‌تان را لغو کنید، مشمول پرداخت جریمه نخواهید بود. بنابراین، حتماً برای جلوگیری از جریمه شدن، خدمات فست ترک و لانژ را یک روز قبل از پرواز کنسل کنید. در غیر این صورت، باید با توجه به بازه زمانی لغو خدمات، هزینه­ ای را بپردازید.

۱۷. اگر مسافران تا ۳ ساعت قبل از پرواز درخواست خدمات فست ترک را لغو کنند، مشمول پرداخت جریمه می‌شوند؟

بله؛ مسافرانی که تا حدوداً سه ساعت قبل از پرواز، درخواست خود را لغو کنند، باید حدوداً ۲۰ درصد از مبلغ را به عنوان جریمه بپردازند. بنابراین، سعی کنید که زودتر درخواست خود را کنسل شد. در غیر این صورت، باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

خدمات لانژ

خدمات لانژ

. اگر کمتر از ۳ ساعت به پرواز مانده باشد، چه مقدار از هزینه را باید پرداخت کنید؟

اگر قصد لغو خدمات فست ترک یا لانژ را داشته باشید، مشمول پرداخت جریمه می‌­شوید. اگر کمتر از ۳ ساعت به پرواز مانده باشد، باید تمام هزینه را به عنوان جریمه لغو خدمات پرداخت کنید. پس، سعی کنید که برای جلوگیری از پرداخت جریمه، خدمات فست ترک را چندین ساعت قبل از پرواز لغو کنید.

۱۹. آیا به منظور پذیرش مسافران در قسمت فست ترک، محدودیتی وجود دارد؟

خیر؛ هیچ‌گونه محدودیتی برای پذیرش مسافران در بخش فست ترک وجود ندارد. در واقع، قانون خاصی برای پذیرش مسافران در این بخش تعیین نشده است. مسافران بخش فست ترک باید مانند سایر مسافران از قوانین مربوط به ورود به هواپیما پیروی کنند.

۲۰. سریع‌ترین روش برای عبور کردن از‌ ایست امنیتی و بازرسی فرودگاه چیست؟ 

یکی از سریع‌ترین روش‌های عبور از‌ ایست امنیتی فرودگاه، استفاده از خدمات فست ترک است. با رزرو این خدمات، لازم نیست که زیاد برای بازرسی توسط ماموران امنیتی منتظر بمانید.

۲۱. آیا مسافرانی که خدمات فست ترک را رزرو کرده‌اند، می‌توانند در سالن مخصوص استراحت کنند؟

بله؛ افرادی که خدمات فست ترک را رزرو کرده‌اند، می‌توانند تا زمان رسیدن تایم پرواز در سالن مخصوص استراحت کنند. با رزرو این خدمات می‌­توانید در سالن مخصوص و اختصاصی مانند فردی مهم و سرشناس تا تایم پرواز منتظر بمانید.

۲۲. آیا ایرلاین‌های مختلف می توانند از خدمات فست ترک استفاده کنند؟

بله؛ تمام ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مختلف می توانند از خدمات فست ترک استفاده کنند. تنها پروازهایی که از ترمینال سلام انجام می شوند، نمی توانند از امکانات فست ترک استفاده کنند. امکان رزرو خدمات فست ترک، تنها محدود به یک شرکت هواپیمایی نیست. شما می‌­توانید توسط فرودگاه و برای هر یک از این ایرلاین­‌ها، خدمات فست ترک را رزرو کنید.

۲۳. آیا در صورت رزرو خدمات فست ترک، به مسافران در حمل چمدان کمک می‌شود؟

 خیر؛ اگر این خدمات فرودگاهی را رزرو کنید، پرسنل فرودگاه به شما در حمل وسایل و چمدان‌ها کمک نمی‌کنند. این خدمت تنها در صورت رزرو خدمات تشریفاتی و سی‌آی‌پی به مسافران فرودگاه­ امام ارائه می‌­شود.

۲۴. چه تفاوتی بین خدمات فست ترک و سی‌آی‌پی وجود دارد؟

خدمات سی‌آی‌پی و فست ترک از لحاظ الزام به حضور مسافر، نوع خدمات، شرایط کنسلی، هزینه‌ها و… متفاوت هستند. مسافرانی که خدمات سی‌آی‌پی را خریداری کرده‌اند، نیازی به حضور در پروسه‌های مختلف چک این ندارد و می‌توانند در سالن استراحت کنند، امکانات بسیار بیشتری در اختیار دارند.

۲۵. آیا مسافرانی که از خدماتی مانند لانژ استفاده می‌کنند، باید از گیت عمومی استفاده کنند؟

خیر؛ مسافرانی که این خدمات را رزرو کنند، قادر به استفاده از گیت‌های اختصاصی بازرسی خواهند بود. شما با رزرو خدمات لانژ مانند سایر مسافران از گیت عمومی استفاده نخواهید کرد. بلکه، با رزرو این خدمات مانند فردی خاصی از گیت‌­های اختصاصی عبور خواهید کرد.

مزایای خدمات فست ترک

مزایای خدمات فست ترک

26. آیا امکان رزرو خدمات لانژ در پرواز‌های ورودی وجود دارد؟

خیر؛ در حال حاضر امکان رزرو خدمات لانژ در پرواز‌های داخلی برای مسافرین فرودگاه امام خمینی فراهم نشده است. مسافران تنها می‌توانند برای پرواز‌های خروجی، این خدمات را رزرو کنند. پس اگر به دنبال رزرو این خدمت برای پروازهای ورودی هستید، باید بدانید که این خدمات فقط برای پروازهای خروجی امکان‌پذیر است.

۲۷. آیا نرخ خدمات فست و لانژ یکسان است؟

خیر؛ نرخ خدمات لانژ بیشتر از فست ترک است. البته، با توجه به اینکه از چه امکاناتی استفاده می‌­کنید، نرخ خدمات لانژ و فست ترک متغیر خواهد بود.

۲۸. هزینه رزرو خدمات لانژ و فست ترک چقدر است؟

قیمت فست ترک و لانژ به این بستگی دارد که قصد استفاده از چه نوع امکانات هر کدام از این خدمات را دارید. هزینه رزرو خدمات فست ترک و لانژ با توجه به نوع امکانات از ۱ میلیون تومان به بالا متغیر است. اگر بخواهید از امکانات بیشتری استفاده کنید، باید هزینه بیشتری را نیز بپردازید.

۲۹. کدام فرودگاه‌های ایران، خدمات فست ترک و لانژ را ارائه می‌دهند؟

این خدمات فرودگاهی توسط تمام فرودگاه‌ها ارائه نمی‌شوند. تنها فرودگاه امام خمینی، خدمات لانژ و فست ترک را ارائه می‌دهد. شما می‌­توانید خدمات فست ترک و لانژ فرودگاه امام را از طریق رویال سی‌آی‌پی رزرو کنید.

۳۰. آیا خدمات فست ترک و لانژ در همه فرودگاه­‌ها ارائه می‌­شوند؟

خیر. مسافران می­‌توانند تنها در فرودگاه امام از این خدمات استفاده کنند. این خدمات در سایر فرودگاه­‌های ایران ارائه نمی‌­شود. مسافران می‌­توانند خدمات فست ترک و لانژ فرودگاه امام خمینی تهران را از طریق رویال سی‌آی‌پی رزرو کنند.

 رزرو خدمات فست ترک و لانژ

رزرو خدمات فست ترک و لانژ

 سخن آخر

در فرودگاه ایران، خدماتی از قبیل فست ترک و لانژ به مسافرین پرواز‌های داخلی و خارجی ارائه می‌شود. شما می‌توانید با رزرو این خدمات، سفری آرامش بخش و بدون اتلاف وقت را سپری کنید. در این مطلب سعی کردیم که پرسخ و پاسخ‌هایی را به شما در زمینه این خدمات فرودگاهی ارائه دهیم. قبل از شروع سفر‌های هوایی، بهتر است که با این پرسش و پاسخ‌ها بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *