بهترین ایرلاین

بهترین ایرلاین

آیا قصد شروع تجربه سفر به نقاط مختلف دنیا را دارید؟ قبل از سفر باید درباره بهترین خطوط هوایی جهان، اطلاعات لازم را به دست‌آورید. اطلاع از اینکه کدام خطوط هوایی، بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌دهند، برای تجربه سفری لذت‌بخش حائز اهمیت است. در این مطلب، لیستی از شرکت‌های هوایی برتر دنیا را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ملاک انتخاب بهترین ایرلاین‌ها چیست؟

به منظور انتخاب بهترین ایرلاین‌ها، باید ملاک‌هایی را در نظر بگیرید. در مقاله با عنوان در انتخاب ایرلاین به چه نکاتی باید توجه کرد؟، اطلاعات لازم درباره شرایط انتخاب بهترین شرکت هواپیمایی را به شما ارائه می‌دهیم. با این حال، ملاک‌های انتخاب بهترین ایرلاین عبارتند از:

  • ایمنی
  • سرعت بالا
  • راحتی و امکانات (مانند راحتی صندلی، وسایل سرگرمی و غذا)
  • رفتار و عملکرد پرسنل و کارکنان
  • سابقه پرواز
  • تعداد پرواز
  • قیمت مناسب

معرفی بهترین ایرلاین‌های خارجی

بهترین ایرلاین‌های خارجی

بهترین ایرلاین‌های خارجی

شرکت‌های هواپیمایی مختلف از قدیم تا به امروز، انواع خدمات هوایی را با سطوح و کیفیت‌های متفاوت به مسافران ارائه می‌دهند. اما کدام ایرلاین‌های خارجی، بهتر و شناخته شده‌تر هستند؟ بهترین ایرلاین‌های خارجی عبارتند از:

قطر ایرلاین (Qatar Airways)

قطر ایرویز، جزو بهترین شرکت‌های هواپیمایی جهان محسوب می‌شود. این ایرلاین در سال ۲۰۱۹ توانسته است که رتبه اول را به خود اختصاص دهد. پرواز‌های قطر ایرلاین، برای راحتی بیشتر مسافران طراحی شده‌اند. از آنجایی که این هواپیمایی به راحتی مسافران زیادی می‌دهد، قطر ایرلاین به عنوان بهترین خطوط هوایی شناخته می‌شود. 

دفتر مرکزی قطر ایرلاین در قلب خاورمیانه قرار گرفته است. این شرکت هواپیمایی در سال ۱۹۹۴ توانست به شهرت جهانی دست پیدا کند. یکی از ویژگی‌های این ایرلاین، تعهدی است که به حفظ رفاه و راحتی مسافران دارد. به علاوه، این شرکت هواپیمایی به علت توجه به رفاه مسافران و داشتن کادر تخصصی و حرفه‌ای خدمه به شهرت رسیده است. همچنین، قطر ایرویز، براساس پروتکل‌ها ساخته شده است و سفر با این هواپیما هیچ خطری را برای مسافران به همراه ندارد. تمرکز این شرکت هواپیمایی روی ارائه خدمات زیر است:

  • راحتی مسافر
  • منو غذا‌یی متنوع
  • جدیدترین سرگرمی‌های صوتی و تصویری
  • پرواز ایمن
  • ناوگان هواپیمایی مدرن

سنگاپور ایرلاین (Singapore Airlines)

سنگاپور ایرلاین از سال ۱۹۷۲ توانسته است که رتبه بهترین خطوط هوایی جهان را به خود اختصاص دهد. این شرکت هوایی، از زمان تأسیس خود تا به امروز توانسته است که برای پرواز‌های خود استاندارد‌های بالایی را تعیین کند. تعهد این ایرلاین، ارائه خدمات با کیفیت بالا به مسافران است. خطوط هوایی سنگاپور، ایمنی مسافران را تضمین می‌کند و اثرات زیست محیطی را کاهش می‌دهد. تعهد این شرکت به پروتکل‌های ایمنی، اعتماد مسافران را افزایش می‌دهد. موفقیت خطوط هوایی سنگاپور، ناشی از تعهد این ایرلاین به ارائه بهترین خدمات به مشتریان است. در منو‌های پرواز در تمام کلاس‌های این ایرلاین نیز غذا‌های لذیذی ارائه می‌شود که توسط سرآشپز‌های مشهور بین‌المللی آماده می‌شوند.

ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines)

ترکیش ایرلاینز دارای ناوگانی متشکل از ۳۰۰ هواپیما است. در سال ۱۹۳۰، این شرکت در استانبول واقع شده است. همه روزه، از طریق هواپیمایی ترکیش ایرلاین به کشور‌های مختلف مانند آفریقا، اروپا، آسیا و آمریکا پرواز‌های متعددی صورت می‌گیرد. در واقع، روزانه ۳۰۰ پرواز به مقاصد داخلی و خارجی توسط این ایرلاین صورت می‌گیرد.

ژاپن ایرلاینز (Japan Airlines)

تأسیس شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز به سال ۱۹۵۱ برمی گردد. این ایرلاین دارای ۲۳۰ هواپیمای مدرن است و حدود ۹۵۰ پرواز از ژاپن ایرلاین به مقاصد مختلف صورت می‌گیرد. این ایرلاین با کیفیت‌ترین خدمات را به مسافران خود عرضه می‌کند. به علاوه، به دلیل ساخته شدن ژاپن ایرلاین براساس استاندارد‌ها، این هواپیما از ایمنی بالایی برخوردار است. این ایرلاین به راحتی مسافران و ارائه خدمات باکیفیت متعهد است. به علاوه، به دلیل سرعت بالای هواپیما‌های این شرکت، ژاپن ایرلاین توانسته است در لیست بهترین ایرلاین‌های دنیا قرار بگیرد.

هواپیمایی امارات (Emirates)

یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا، هواپیمایی امارات است. این ایرلاین دارای ۲۶۲ ناوگان است و پرواز‌های متعددی به مقاصد مختلف از طریق هواپیمایی امارات صورت می‌گیرد. این ایرویز، راحت و مدرن است و افراد با ملیت‌های مختلف در این شرکت هواپیمایی مشغول به کار هستند. انواع خدمات فرست، بیزینس و اکونومی کلاس توسط هواپیمایی امارات به مسافرین ارائه می‌شوند. این خدمات با بالاترین کیفیت به مسافرین عرضه می‌شوند.

کانتاس ایرویز (Qantas Airlines)

کانتاس ایرویز، یکی از  ارزان‌ترین خطوط هوایی دنیا است. این ایرویز در استرالیا واقع شده است. این ایرلاین، خدمات مختلفی را به مسافران خود ارائه می‌دهد. کارکنان هواپیمایی کانتاس، با ارائه بهترین خدمات به مسافران، آماده کمک‌رسانی و رفع نیاز‌های آن‌ها هستند. کانتاس به عنوان دومین شرکت هواپیمایی قدیمی جهان، بر اساس استاندارد‌های ایمنی ساخته شده است. اگر قصد پرواز به اروپا یا سایر کشور‌های اطراف را دارید، کانتاس ایرویز، یکی از بهترین انتخاب است.

عوامل مؤثر بر انتخاب بهترین ایرلاین

 انتخاب بهترین ایرلاین‌

انتخاب بهترین ایرلاین‌

انتخاب بهترین ایرلاین داخلی و خارجی می‌تواند پروسه‌ای ساخت باشد. فاکتور‌هایی که هنگام انتخاب بهترین ایرلاین‌های خارجی و داخلی باید در نظر بگیرید، عبارتند از:

قیمت مناسب

قیمت، مهمترین فاکتور در انتخاب یک شرکت هواپیمایی است. بنابراین، باید قیمت‌های خطوط هوایی مختلف را با هم مقایسه کنید تا متناسب با بودجه تان، بهترین گزینه را پیدا کنید. هر یک از ایرلاین‌ها برای ارائه خدمات به مشتری، قیمت‌های متنوعی را در نظر گرفته است. اگر بودجه خیلی کمی دارید، باید به دنبال ایرلاینی باشید که خدمات ارزان‌تری را ارائه می‌دهد. اما توجه داشته باشید که ایرلاین‌های ارزان، به شما اجازه حمل چمدان با بار بسیار کمتری را می‌دهند. به علاوه، خطوط هوایی ارزان، برای پرواز‌های کوتاه گزینه مناسبی هستند. اما در صورتی که قصد پرواز به مقاصد طولانی‌تر را دارید، باید از خدمات شرکت‌های هواپیمایی درجه یک استفاده کنید و هزینه بیشتری را نیز بپردازید.

ایمنی

سفر با هواپیما می‌تواند برای برخی از افراد دلهره‌آور باشد. اگر فرد مضطربی هستید، سعی کنید که درباره ایمنی خطوط هوایی تحقیق کنید. با تحقیق درباره ایمنی خطوط هوایی، با خیال راحت می‌توانید با هواپیما به سرتاسر دنیا سفر کنید. شما می‌توانید با بررسی میزان تلفات جانی و مالی هر یک از ایرلاین‌ها در طول سال‌های مختلف، ایمن‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

امکانات و راحتی 

خطوط هوایی، امکانات مختلفی مانند غذا، سرگرمی، وای فای و… را به مسافران خود ارائه می‌دهند. اکثر خطوط هوایی، برای سرگرمی کودکان و بزرگسالان، امکاناتی را فراهم می‌کنند. به علاوه، برخی از هواپیما‌ها دارای صندلی‌های جادار، راحت و مناسب هستند. به همین خاطر، در سفر‌های طولانی، از نشستن روی صندلی هواپیما خسته نمی‌شوید و سفری راحت را تجربه خواهید کرد. برای افراد سرشناس و مدیران شرکت‌ها، امکانات فرودگاه اهمیت زیادی دارد. بنابراین، این افراد باید ایرلاینی را انتخاب کنند که خدمات تشریفاتی را به مسافران خود ارائه می‌دهد. این خدمات برای افزایش آسودگی خاطر و راحتی مسافران ارائه می‌شوند.

شهرت و اعتبار

توجه به شهرت ایرلاین، هنگام انتخاب بهترین شرکت هواپیمایی مهم است. برای ارزیابی اعتبار ایرلاین، می‌توانید نظرات آنلاین و بازخورد مشتریان را بررسی کنید. یک شرکت هواپیمایی خوب باید سابقه ارائه خدمات استثنایی به مشتریان را داشته باشد.

خدمات CIP فرودگاهی

لازم به ذکر است که برخی از این ایرلاین‌ها به صورت مجزا خدمات تشریفات فرودگاهی ارائه می‌دهند و برخی دیگر با فرودگاه‌های مختلف قرارداد می‌بندند تا به مسافرانشان خدمات CIP ارائه شود. با این حال، برخی هم هستند که اجازه ارائه خدمات سی‌آی‌پی را نمی‌دهند و شما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید از خدمات تشریفات فرودگاهی برای آن ایرلاین‌ها استفاده کنید. برای مثال در فرودگاه امام خمینی ایرلاین‌های سلام ایر، اتریش و لوفت هانزا برای هیچ کدام از بلیط‌های خروجی خدمات CIP را به هیچ شکلی انجام نمی‌دهند.

بهترین ایرلاین‌های ایرانی

 بهترین ایرلاین‌های داخلی

بهترین ایرلاین‌های داخلی

در ایران، شرکت‌های هواپیمایی مختلف فعالیت می‌کنند. هر یک از این شرکت‌ها، خدمات و امکانات متنوعی را برای مسافرین خود فراهم می‌کنند. بهترین ایرلاین‌های ایران شامل موارد زیر هستند:

ایران ایر

این شرکت هواپیمایی در سال ۱۹۴۴ تأسیس شد. ایران ایر، خدمات باربری و مسافری را از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران و مهرآباد تهران انجام می‌دهد. توسط شرکت ایران ایر، پرواز به مقاصد بین‌المللی مختلف در سرتاسر اروپا، آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه صورت می‌گیرد. در حال حاضر، این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای توسعه و نوسازی ناوگان خود با هواپیما‌های جدید ایرباس و بوئینگ است.

قشم ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر در سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را شروع کرد. این شرکت هواپیمایی پس از هفت سال در سال ۱۳۷۹ توانست صاحب هفت فروند هواپیما شود. در سال ۲۰۰۹، این شرکت تعداد ناوگان هوایی خود را افزایش داد و کارکنان جوان و باتجربه متعددی را استخدام کرد. سرانجام، در سال ۱۳۹۳، قشم ایر به صورت رسمی به وزارت نفت واگذار شد. پرواز‌های این ایرلاین به مقاصد مختلف مانند دبی، نجف، ازمیر، باکو، استانبول، جده، هامبورگ و سنت پترزبورگ صورت می‌گیرد. به علاوه، از طریق این ایرلاین، پرواز به مقاصد داخلی ماند تهران، ماهشهر، بوشهر، تبریز، خوی، زابل، آبادان، اهواز، اصفهان، ارومیه، بندرعباس، بندر چابهار، رشت، شیراز، قشم، کرمانشاه، کیش، گرگان و مشهد نیز انجام می‌شود.

هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۹۸۰ تاسیس شده است. آسمان، سومین شرکت هواپیمایی بزرگی است که در پایتخت قرار دارد. ناوگان این ایرلاین، متشکل از چندین هواپیمای ایرباس و تعدادی بوئینگ ۷۳۷ است. برخلاف ایران ایر، هواپیمایی آسمان یک شرکت خصوصی است. توسط این شرکت، انواع پروازهای داخلی و خارجی صورت می گیرد.

کیش ایر

کیش ایر، در سال ۱۳۷۰ تأسیس شده است. این شرکت دارای چندین فروند هواپیمای ایرباس، فوکر و بوئینگ است. این ایرلاین دارای کلاس‌های پروازی تجاری و اقتصادی است. اگر قصد سفر از تهران به مشهد یا کیش را دارید، می‌توانید کلاس تجاری کیش ایر را رزرو کنید. کیش ایر، یکی از ایمن‌ترین خطوط هوایی در جهان است. در حال حاضر، پرواز‌های خارجی این ایرلاین به مقاصدی مانند ارمنستان، آذربایجان، امارات، کویت، عمان، اوکراین، عراق و ترکیه انجام می‌شود.

هواپیمایی معراج

شرکت هواپیمایی معراج در سال ۱۳۸۹ و در تهران تأسیس شده است. از طریق این شرکت هوایی، پرواز‌های متعددی به شهر‌های مختلف ایران صورت می‌گیرد. ایرلاین معراج به خاطر پرواز‌های منظم و خدمات با کیفیت خود شناخته شده است. بنابراین، اگر قصد تجربه سفری به موقع به مقصد را دارید، می‌توانید از خدمات هواپیمایی معراج استفاده کنید.

لیست شرکت‌های هواپیمایی که خدمات برتری دارند

 مسافرت با هواپیما

مسافرت با هواپیما

در این بخش، سعی کرده‌ایم که در جدول، لیست کامل ایرلاین‌های داخلی و خارجی را که خدمات برتری دارند، برای شما آماده کنیم. این شرکت‌های هواپیمایی عبارتند از:

لیست شرکت‌های هواپیمایی که خدمات برتری دارند
قطرایرویز هواپیمایی امارات معراج
لوفت‌ هانزا اوا ایر زاگرس
ایر نیوزیلند آلاسکا ایرلاینز کیش ایر
سنگاپور ایرلاینز کاتای پسیفیک ایرویز قشم ایر
کانتاس ایرویز چاینا ایرلاینز ماهان
ویرجین استرالیا ایرلاینز ایر لینگاس ایران ایر

 

سخن آخر

سفر با هواپیما می‌تواند هیجان‌انگیز و استرس‌زا باشد. به همین خاطر، انتخاب بهترین ایرلاین برای شروع سفری عالی به سرتاسر دنیا اهمیت زیادی دارد. با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین خطوط هوایی کمی دشوار است. با این حال، برای انتخاب بهترین ایرلاین باید به اعتبار، کیفیت خدمات، ایمنی و عملکرد پرسنل شرکت هواپیمایی توجه کنید. سپس، با توجه به ویژگی‌های هر یک از شرکت‌ها می‌توانید بهترین ایرلاین را انتخاب کنید. هنگام انتخاب ایرلاین، ابتدا بودجه تان را در نظر بگیرید. به دنبال خطوط هوایی باشید که قیمت‌های مقرون به صرفه و امکانات رفاهی و خدمات مورد نیاز را برای یک سفر راحت و لذت بخش ارائه می‌دهند. سوابق خطوط هوایی را برای رسیدن به موقع و ایمن به مقصد نیز در نظر بگیرید. در صورتی که قصد تجربه سفری متفاوت به هر یک از نقاط دنیا را دارید، می‌توانید خدمات سی‌آی‌پی ایرلاین‌ها را رزرو کنید. برای رزرو این سرویس ویژه می‌توانید با رویال سی‌آی‌پی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  1. رکورد طولانی‌ترین پرواز به کدام شرکت هواپیمایی اختصاص دارد؟


    سنگاپور ایرلاین توانسته است که رکورد پرواز‌های طولانی را به خود اختصاص دهد.

  2. کدام ایرلاین ایرانی دارای قدمت بیشتری است؟


    ایران ایر را می توان جزو قدیمی‌ترین ایرلاین‌ها در نظر گرفت.

  3. کدام شرکت هواپیمایی، ایمنی بیشتری را برای رفاه مسافران فراهم می‌کند؟


    آتا ایرلاین، به عنوان ایمن‌ترین شرکت هواپیمایی شناخته شده است و حوادث کمی در این ایرلاین‌ رخ می‌دهد.

  4. پرواز‌ها در کدام ایرلاین‌ها با کمترین تأخیر انجام می‌شود؟


    کم تأخیرترین پرواز‌ها توسط معراج ایر و ماهان ایر صورت می‌گیرد.

  5. چگونه بهترین خط هوایی را انتخاب کنیم؟


    هنگام انتخاب بهترین ایرلاین‌ها باید فاکتور‌هایی از قبیل راحتی، ایمنی، قیمت، نوع و کیفیت خدمات را در نظر بگیرید.

  6. بهترین خطوط هوایی دنیا کدامند؟


    از بهترین خطوط هوایی جهان می‌توان به سنگاپور، کانتاس، قطر ایرویز و امارات اشاره کرد.

  7. کدام ایرلاین به دبی پرواز مستقیم دارد؟


    از طریق هواپیمایی امارات پرواز‌های متعددی به صورت سالیانه به مقصد دبی صورت می‌گیرد.

  8. آیا تمام ایرلاین‌ها، خدمات تشریفاتی را به مسافران خود ارائه می‌دهند؟


    خیر؛ تنها برخی از خطوط هوایی، سرویس‌های ویژه را به مسافران خود عرضه می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *