فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی که اولین فرودگاه بین‌المللی تهران است که در ۳۰ کیلومتری (۱۹ مایلی) جنوب تهران قرار دارد. تمامی پروازهای بین‌المللی تهران در حال حاضر توسط این فرودگاه و تمامی پروازهای داخلی توسط فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود. این فرودگاه پس از فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین‌المللی مشهد، رتبه سوم را از نظر کل تردد مسافر در ایران دارد. این فرودگاه توسط شرکت فرودگاه‌های ایران اداره می‌شود و پایگاه اصلی عملیاتی ایران ایر و ماهان ایر و همچنین مرکز بین‌المللی بسیاری از خطوط هوایی کوچکتر ایرانی است. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی دارای دو ترمینال است که نیازهای مسافران ورودی به تهران را برآورده می‌کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با پارکینگ سی‌آی‌پی فرودگاه امام آشنا شوید.

خدمات سی‌آی‌پی چیست؟

این نوع خدمات به یک شخص تجاری مهم (CIP) به یک مشتری تجاری با ارزش بالا اشاره دارد. این اصطلاح معمولاً در زمینه سالن‌های تجاری فرودگاه، به ویژه در کشورهای آسیایی، و همچنین به طور کلی در بین آژانس‌های مسافرتی استفاده می‌شود. با استفاده از این سرویس می‌توانید مطمئن باشید که ورود و خروج شما در فرودگاه راحت و در زمان صرفه‌جویی می‌شود. خدمات فرودگاهی CIP برای همه مسافرانی که به ایران یا خارج از ایران سفر می‌کنند، در دسترس است. این سرویس برای خانواده‌ها و افراد، مدیران تجاری و صاحبان بیزینس مناسب است.  برخی از این خدمات شامل موارد زیر است:

  • انتقال VIP به ترمینال
  • کمک حمل بار توسط باربر
  • کنترل پاسپورت خصوصی
  • کنترل گمرکی خصوصی
  • کمک به درخواست ویزا (در صورت درخواست و هزینه اضافی)
  • غذاهای لذیذ گرم/سرد، سرویس نوشیدنی‌های متنوع
  • اینترنت WIFI رایگان
  • اتاق غذا و رختکن کودک
  • تلویزیون و تبلت
  • خدمات پارکینگ اختصاصی سی‌آی‌پی
  • فروشگاه انحصاری 
  • ایستگاه شارژ دستگاه‌های الکترونیکی
  • اتاق جلسات
  • خدمات ویلچر

در صورت پُر کردن فرم‌های خاص و پرداخت هزینه‌های مرتبط طبق قوانین و شرایط، می‌توانید حیوان خانگی خود را از طریق CIP بیاورید. همچنین اگر گواهی سلامت حیوان خانگی خود را به همراه داشته باشید، نیازی به قرنطینه حیوان خانگی شما نیست. در حالی که ورود یا خروج شما در حال تکمیل است، می‌توانید از چندین ترمینال CIP در فرودگاه امام خمینی استفاده کنید. با استفاده از خدمات فرودگاهی CIP فرودگاه امام خمینی، می‌توانید از ایستادن در صف‌های طولانی و حمل‌ونقل سنگین خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به همه چیز درباره خدمات سی‌آی‌پی (CIP) فرودگاه امام خمینی مراجعه کنید.

چه کسانی می‌توانند از خدمات CIP استفاده کنند؟

سالن CIP فرودگاه امام خمینی

سالن CIP فرودگاه امام خمینی

هر کسی، صرف نظر از اینکه کلاس تجاری مسافرتی دارد یا خیر، قادر است از خدمات سالن CIP فرودگاه امام خمینی استفاده کند، اما هنگام رزرو باید قیمت خدمات فرودگاه را پرداخت کند. مزیت استفاده از این سالن، لذت بردن از خدمات قبل از پرواز است. استفاده از خدمات CIP به عنوان راهی برای همه کسانی که به دنبال سفری آسوده هستند توصیه می‌شود، چرا که دلپذیرترین فضا را در کل فرودگاه ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد از سروصدا و شلوغی ترمینال دیگر پرهیز کنید.

پارکینگ‌های فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

پارکینگ‌های فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

پارکینگ‌های فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

پارکینگ CIP فرودگاه امام خمینی

پارکینگ CIP فرودگاه امام خمینی

پارکینگ CIP فرودگاه امام خمینی که در کنار سالن خدمات قرار گرفته است دارای ظرفیت ۸۰ خودرو است. اگرچه در فرودگاه فضاهایی برای پارک خودرو اختصاص داده شده است، اما امکان استفاده از این فضا برای مدت طولانی و چند روز وجود ندارد. پارکینگ سی‌آی‌پی در فرودگاه امام، امکانات استثنایی مانند پارکینگ، فضاهای سرپوشیده، دسترسی مستقیم به ترمینال، امنیت بالا، کمک باربری و خدمات شخصی‌سازی شده را ارائه می‌دهد. اگر راحتی، سرعت و امنیت را در اولویت قرار می‌دهید، خدمات پارکینگ سی‌آی‌پی انتخاب ایده‌آلی برای شماست. پارکینگ‌های سی‌آی‌پی در نزدیکی ترمینال واقع شده‌اند و دسترسی سریع به امکانات فرودگاه را فراهم می‌کنند که می توانید در زمان نقل و انتقالات، به ویژه هنگام جابجایی چمدان، در زمان ارزشمند خود صرفه‌جویی کنید. اگرچه پارکینگ سی‌آی‌پی در فرودگاه امام قیمت بالاتری دارد، اما چنانچه برای تجربه پارکینگ درجه یک ارزش قائل هستید، استفاده از آن یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

مزایای استفاده از پارکینگ سی‌آی‌پی فرودگاه امام

  • صرفه‌جویی در هزینه تاکسی 

وقتی مبلغی را که برای حمل‌ونقل به مقصد و از فرودگاه خرج می‌کنید را جمع‌آوری کنید، متوجه خواهید شد که می‌توانید در هزینه خود بسیار صرفه‌جویی کنید. رانندگان تاکسی و اسنپ اغلب در ساعات اوج بار هزینه بیشتری خواهند داشت، زیرا به دلیل ترافیک ممکن است رسیدن به مقصد بیشتر طول بکشد. استفاده از پارکینگ فرودگاه می‌تواند شما را از این هزینه‌ها نجات دهد.

  • جلوگیری از تاخیرهای غیرمنتظره در حمل‌ونقل عمومی 

تاکسی‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی همیشه برای به موقع بودن قابل اعتماد نیستند. استفاده از خودروی شخصی خود برای رفت و آمد به فرودگاه، زمان حمل‌ونقل شما را به حداقل می‌رساند و اضطراب ناشی از غیبت در هواپیمای خود را به دلیل تاخیر طولانی مدت از بین می‌برد. پارکینگ‌های سی‌آی‌پی دارای شاتل‌های (اغلب مناسب خانواده) هستند که شما را از محل پارکینگ به فرودگاه و فرودگاه به پارکینگ برمی‌گرداند. از آنجایی که آنها بسیار نزدیک به فرودگاه هستند، لازم نیست نگران رفت‌وآمدهای طولانی باشید.

  • ماشین شما ایمن نگهداری می‌شود

خودروها سرمایه‌گذاری بزرگی هستند و باید ایمن و دور از عوامل محیطی نگهداری شوند. نگه داشتن وسیله نقلیه خود در پارکینگ سی‌آی‌پی فرودگاه اطمینان حاصل می‌کند که در آنجا خواهد بود و در هنگام بازگشت آسیبی نخواهد دید. بسیاری از پارکینگ‌ها گزینه‌های مختلفی دارند که به شما امکان می‌دهند در زمانی که دور هستید، آنچه را که برای وسیله نقلیه خود می‌خواهید انتخاب کنید. حتی ممکن است خدمات ویژه‌ای مانند کارواش و جاروبرقی داخلی را در زمانی که دور هستید انتخاب کنید تا بتوانید هنگام بازگشت به یک وسیله نقلیه تمیز بازگردید.

  • کاهش زمان انتظار خروج از فرودگاه

بسیاری از افراد وقتی از یک سفر طولانی به خانه می‌رسند، خسته شده‌اند و فقط می‌خواهند در خانه باشند. انتظار برای تاکسی یا سایر وسایل نقلیه ممکن است کمی طول بکشد. نگه داشتن ماشین خود در یک پارکینگ نزدیک به فرودگاه به شما این امکان را می‌دهد که از خطوط حمل‌ونقل عبور کنید و زمان سفر خود را به خانه کوتاه کنید.

روش رزرو پارکینگ CIP فرودگاه امام

از آنجا که پارکینگ CIP فرودگاه امام دارای محدودیت ظرفیت است، امکان رزرو پارکینگ CIP فرودگاه امام برای مسافران از قبل قابل دسترس نیست. به همین دلیل برای استفاده از این پارکینگ باید پس از ورود به سی‌آی‌پی به بخش حراست مراجعه کنید تا کارکنان آنجا در صورت وجود داشتن فضای خالی در پارکینگ شما را راهنمایی کنند. 

هزینه استفاده از خدمات پارکینگ فرودگاه امام

نام پارکینگ ورودی تا یک ساعت توقف هر ساعت توقف روز و شب
چند طبقه (شماره ۱) ۱۰۰.۰۰۰ ریال ۵۰.۰۰۰ برای شش ساعت اول، ۱۰۰.۰۰۰ از ساعت هفتم
پارکینگ (شماره ۳ و ۴)  ۷۰.۰۰۰ ریال ۲۲.۰۰۰ ریال ۴۰۰.۰۰۰ ریال
پارکینگ (شماره ۲ و ۵) ۵۰.۰۰۰ ریال ۱۵.۰۰۰ ریال ۲۰۰.۰۰۰ ریال
پارکینگ سی‌آی‌پی ۵۰.۰۰۰ ریال ۷۵.۰۰۰ ریال  ۲۰۰.۰۰۰ ریال

 

به طور خلاصه، خدمات پارکینگ سی‌آی‌پی در فرودگاه امام خمینی، راحتی، امنیت و سرعت بی‌نظیری را برای مسافران باهوش ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر خدمات سی‌آی‌پی می‌توانید به همه چیز درباره خدمات سی‌آی‌پی (CIP) فرودگاه امام خمینی مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. فرودگاه امام خمینی چند ترمینال دارد؟

این فرودگاه شلوغ که در جنوب غربی تهران واقع شده است، به عنوان نقطه ورود پروازهای بین‌المللی، پذیرای بازدیدکنندگان در سراسر جهان است. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی دارای دو ترمینال است که نیازهای مسافران ورودی به تهران را برآورده می‌کند.

  1. وسعت فرودگاه امام خمینی چقدر است؟

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، بزرگترین فرودگاه ایران است که در زمینی به مساحت ۱۳۵۰۰ هکتار در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی تهران قرار دارد. در حال حاضر ظرفیت ۶.۵ میلیون مسافر در سال به اضافه ۱۲۰۰۰۰ تن بار را دارد.

  1. آیا امکان رزرو پارکینگ سی‌آی‌پی از قبل وجود دارد؟

خیر؛ برای استفاده از پارکینگ‌های فرودگاه امام خمینی باید با وسیله نقلیه حضور پیدا کنید و همانجا برای استفاده از پارکینگ درخواست دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *