فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت

فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت

رشت که در حاشیه جنوبی دریای خزر قرار دارد، یک مرکز اقتصادی بزرگ در شمال ایران است. شهر زیبای و جذاب رشت همواره مقصدی جالب برای گردشگران و حتی مسافران محلی بوده است. غذاهای لذیذ و هنر خوراک‌شناسی، جنگل‌های دلربا و سایر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی و فرهنگ متمایز مردم رشت، چشم‌اندازی تازه از ایران را به شما می‌بخشد. این شهر از طریق فرودگاه رشت پذیرای مسافران زیادی است. اگر از آن دسته مسافرانی هستید که مشتاق تجربه زیبایی‌های این شهر هستید، می‌توانید فقط با رزرو پرواز رشت، در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد سوار هواپیما شوید و در وقت گران‌بهای خود صرفه‌جویی کنید. اگر چه توریست از هر کشور دیگری هستید و قصد دارید سفر خود را از رشت آغاز کنید، می‌توانید در فرودگاه بین‌المللی رشت فرود آمده و پرواز خود را از تهران به رشت در فرودگاه مهرآباد رزرو کنید. فرودگاه رشت به فرودگاه سردار جنگل رشت نیز معروف است. برای آشنایی بیشتر با این فرودگاه با ما همراه باشید. 

فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت

فرودگاه رشت یک فرودگاه بین‌المللی است که در ۱۰ کیلومتری شمال شهر رشت، استان گیلان، در شمال ایران قرار دارد. این فرودگاه به فرودگاه سردار جنگل نیز معروف است. فرودگاه رشت یکی از برترین فرودگاه‌های ایران برای دسترسی آسان است. این فرودگاه به دلیل ارتفاع زیاد و سوخت‌گیری آسان تنها مسیر خطوط پروازی نزدیک دریای خزر است. بنابراین اقتصادی‌ترین هاب پرواز برای کشورهای شمال اروپا و اروپای مرکزی است. فرودگاه رشت به نقاط مختلف ایران پرواز دارد و در سال ۱۳۹۶ حدود ۴۴۶,۰۰۰ مسافر از آن عبور کرده‌اند. فرودگاه رشت انجام خدمات داخلی ارائه شده توسط اپراتورهای خدمات هوایی ایران را انجام می‌دهد. این شرکت توسط هلدینگ فرودگاه‌های ایران مدیریت و اداره می‌شود.

تاریخچه فرودگاه رشت

آشنایی با فرودگاه رشت

آشنایی با فرودگاه رشت

فرودگاه رشت در سال ۱۳۱۶ تاسیس شد؛ در آن زمان این فرودگاه «سلیمان داراب» نام داشت. سال‌ها بعد فرودگاه رشت بنا به دلایلی تعطیل شد؛ اما در نهایت در سال ۱۳۴۴ دولت در بلوار ولیعصر فعلی رشت شروع به ساخت یک تاسیسات جدید کرد و سرانجام سه سال بعد در سال ۱۳۶۴ رشت اولین فرودگاه مدرن خود را داشت. امروزه فرودگاه رشت را فرودگاه سردار جنگل رشت نیز می‌نامند که به نام یکی از دلاوران رشت، «میرزا کوچک خان» نامگذاری شده است. 

موقعیت جغرافیایی فرودگاه سردار جنگل رشت

فرودگاه رشت در ۷ کیلومتری جاده رشت به انزلی در بلوار ولیعصر واقع شده است. مساحت کل این فرودگاه ۲۲۰ هکتار است. فرودگاه رشت با موقعیت برجسته، دسترسی مسافران به مکان‌های دیدنی، هتل‌ها و جاذبه‌های رشت را بسیار آسان کرده است. فرودگاهی کوچک با پروازهای داخلی محدود، در شمال شهر و در مسیر بندر انزلی قرار دارد. می‌توانید با تاکسی یا پیاده روی به آنجا برسید، کوچک اما زیبا است.

شهرهای نزدیک فرودگاه سردار جنگل

این فرودگاه نزدیک به رشت، خمام، خشکبیجار، بندر انزلی، فومن، رضوانشهر، پایین چاف، املش، هشتپر، چابکسر، محمودآباد نمونه، تاکستان، نرجه، خلخال، قزوین، رامسر، ابهر، چوبر، خاکعلی و دیگر نقاط از ایران مثل آذربایجان است. 

فرودگاه‌های نزدیک به فرودگاه رشت

نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها به رشت عبارتند از فرودگاه رامسر، فرودگاه زنجان، فرودگاه اردبیل و فرودگاه لنکران در جمهوری آذربایجان.

پایانه‌های فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت

برج مراقبت فرودگاه رشت

برج مراقبت فرودگاه رشت

پایانه‌های پروازهای داخلی

در سال ۱۳۹۲ ترمینال جدید پروازهای داخلی به مساحت ۶ هکتار راه‌اندازی شد. ترمینال جدید با امکانات بسیار مدرن طراحی شد.

پایانه‌های پروازهای بین‌المللی

پس از بهره‌برداری از ترمینال پروازهای داخلی، ترمینال قدیمی فرودگاه رشت برای پروازهای بین‌المللی بهسازی و اصلاح می‌شود. همچنین ترمینال جدید پروازهای بین‌المللی نیز در برنامه بهسازی فرودگاه رشت قرار دارد.

مقاصد پرواز و خطوط هوایی

فرودگاه رشت به تهران، اصفهان، مشهد، کیش، اهواز و عسلویه پرواز دارد. همچنین پروازهای بین‌المللی به بغداد، استانبول و بصره ارائه می‌دهد. 

شرکت‌های هواپیمایی همکار با این فرودگاه به شرح زیر است: 

مقاصد پرواز و خطوط هوایی فرودگاه رشت
  • ایران ایر
  • زاگرس ایر
  • ماهان ایر
  • آتا ایر
  • قشم ایر
  • نفت ایر
  • کیش ایر
  • ایران ایرتور
  • آسمان ایر
  • سپهران
  • کاسپین ایر
  • کارون
  • تابان ایر
  • هواپیمایی وارش

امکانات فرودگاه رشت

سالن CIP فرودگاه رشت

 سالن انتظار فرودگاه رشت

سالن انتظار فرودگاه رشت

شایان ذکر است فرودگاه رشت سرویس CIP فرودگاهی را ارائه می‌دهد. این شامل: 

  • انتقال از پله‌های هواپیما به ایستگاه و بالعکس
  • انجام ترددهایی مانند دریافت کارت پرواز
  • تخصیص صندلی مناسب و تحویل اثاثیه و وسایل سفر
  • میزبانی از مهمانان و همراهان در طول توقف 
  • و هر آنچه برای پرواز شما لازم است. 

هتل‌ها و مجتمع‌های اقامتی در نزدیکی فرودگاه رشت

تاکسی فرودگاه رشت

تاکسی فرودگاه رشت

رشت در زمینه هتل و محل اقامت گزینه‌های زیادی دارد. هتل بزرگ کادوس و هتل شبستان از بهترین هتل‌های لوکس رشت هستند. در صورتی که می‌خواهید برای سفر خود پول باقی‌مانده داشته باشید، همیشه می‌توانید هتل‌های ارزان و شیک رشت را نیز پیدا کنید. هتل آپارتمان صبوری و هتل اردیبهشت می‌تواند گزینه‌های خوبی برای شما باشند. از دیگر هتل‌های نزدیک به فرودگاه رشت می‌توان به هتل پامچال، هتل پردیس و هتل بزرگ گیلان اشاره کرد.

چگونه به فرودگاه رشت برسیم؟

فرودگاه رشت در بلوار ولیعصر واقع شده است که از مسیرهای زیر می‌‎توانید به آنجا برسید:

  • از لاهیجان: بلوار امام رضا، پل جانبازان، بلوار خرمشهر، بلوار ولیعصر.
  • از تهران: بلوار شهید مدرس، پل جانبازان، بلوار خرمشهر، بلوار ولیعصر.
  • از فومن: پل شهدای گمنام، بلوار شهدای گمنام، بلوار نماز، میدان ولیعصر، بلوار. 

 

سوالات متداول

۱. فاصله فرودگاه سردار جنگل با شهر رشت چقدر است؟

فرودگاه سردار جنگل رشت در ۱۰ کیلومتری شمال شهر رشت قرار دارد.

۲. کدام فرودگاه‌ها نزدیک به فرودگاه رشت هستند؟

نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها به رشت عبارتند از فرودگاه رامسر، فرودگاه اردبیل و فرودگاه لنکران در جمهوری آذربایجان.

۳. آیا فرودگاه رشت خدمات CIP ارائه می‌دهد؟

بله؛ فرودگاه رشت خدماتی همچون انتقال از پله‌های هواپیما به ایستگاه و بالعکس، انجام ترددهایی مانند دریافت کارت پرواز و تخصیص صندلی مناسب و تحویل اثاثیه و وسایل سفر ارائه می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *